کالاهای ایرانی در انبارها تلمبار شده است

به گزارش افکارخبر، سعید زمانیان دهکردی با اشاره به دومین بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود بیان کرد: در حال حاضر با یک چالش جدی برای رونق بخشی به اقتصاد کشور و خروج آن از رکود مواجه است، بنابراین، انتظار می رود دولت برنامه مدونی داشته باشد.

وی با انتقاد از وعده هایی که تنها در حد شعار باقی می ماند، اضافه کرد: اینکه دولت بخواهد هر بار برنامه ارائه دهد، ارزش ندارد، مهم آن است که این برنامه ها اجرایی شود.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد: رکود سال های اخیر حاکم بر اقتصاد کشور و واردات بی رویه محصولات بنجل چینی، کمر تولید را شکسته است.

زمانیان دهکردی در ادامه تصریح کرد: این رکود اقتصادی بر معیشت مردم هم تأثیر منفی داشته و باعثشده آن در تنگنای مشکلات اقتصادی قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگرچه دولت توانسته در این مدت تورم را مهار کند، اما در این مدت اقتصاد کشور با معضل رکود مواجه شد که ابعاد اقتصادی و سیاسی زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: در حال حاضر رکود در بازارهایی مانند خودرو یا مسکن تشدید شده به طوری که خیلی وقت است که خرید و فروش در بازار انجام نمی گیرد. برخی از کاسبان در طول یک هفته حتی یک ریال هم دادوستد نمی کنند.

کالاها در ابنارها تلمبار شده است
زمانیان گفت: قریب به اتفاق تولیدکنندگان با مشکل مواجهند و محصولاتشان در انبارها بدون مشتری تلمبار شده و کسی هم قدرت خرید ندارد و این امر نشان می دهد تاکنون نوع سیاست ها متعادل نبوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: این بسته ها تا زمانی که اجرایی نشود و در حد حرف باقی نماند نمی توان انتظار تغییر و تحولی در اقتصاد کشور داشت.

وی تصریح کرد: اگر دولت برای این وضعیت چاره ای نیاندیشد به طور قطع اقتصاد کشور در آینده ای نزدیک آسیب جدی خواهد دید همانطور که الان هم آسیب جدی وارد کرده است.