اکثر داوران ما اضافه وزن دارند

به گزارش افکارخبر، غلامرضا بهروان در مورد تعطیلات فراوان لیگ گفت: تعطیلات زیاد به تیم‌ها آسیب می‌زند و آنها حق دارند که اعتراض کنند اما واقعیت آن است که برنامه‌های تیم ملی و تیم امید هم بسیار حساس هستند.

وی ادامه داد: سال آینده که روزهای فیفای بیشتری داریم و برنامه‌ها فشرده‌تر است به هیأت‌رئیسه سازمان لیگ پیشنهاد می‌دهیم که مسابقات حذفی در مرحله‌های قبل از یک هشتم به صورت رفت و برگشت برگزار شود تا تیم‌های در کوران مسابقات قرار داشته باشند در حال حاضر یک تیم با چهار پنج مسابقه در جام حذفی قهرمان می‌شود و به آسیا راه پیدا می‌کند بهتر است که تعداد مسابقات تیم‌ها در جام حذفی افزایش پیدا کند. اینگونه منصفانه‌تر خواهد بود. این پیشنهاد را می‌خواهیم به هیأت رئیسه بدهیم که امیدواریم تصویب شود.

بهروان در اشتباهات داوری گفت: از شرایطی که برای داوری پیش آمده واقعاً ناراحتم زیرا تمام زحمات سازمان لیگ در برگزاری مسابقات هم زیر سؤال می‌رود اما به عقیده من اشتباه داوری معلول است باید به دنبال علت باشیم. علت را باید پیدا کنیم.

وی ادامه داد: اکثر داوران ما اضافه‌ وزن دارند هیچ برنامه تمرینی به آنها داده نمی‌شود باید برای داوران بهترین مدرسان خارجی را بیاورند. سیستم آموزش داوری باید متحول شود و حتی داوران برتر ما برای برگزاری اردو به کشورهای خارجی اعزام شوند.

بهروان با اشاره به سوابقش در داوری گفت: من خودم داور و ناظر داوری بودم ۵ سال نایب‌رئیس کمیته داوران عنایت و غیاثی بودم با مسائل داوری بیگانه نیستم نباید اینگونه باشد که داوران ما این همه اشتباه کنند باید سیستم آموزش داوری متحول شود. اکنون داوران ما در روز یا هفته چند ساعت تمرین دارند؟ ‌ نباید تا انتقادی از داوری می‌شود بگوییم مگر شما داور بوده‌اید، این حرف درستی نیست. خیلی افراد با اینکه داوری نکرده‌اند اما می‌توانند داوری را به خوبی تحلیل کنند باید به انتقادهای سازنده گوش داد.

وی افزود: چینش داوری هم یک هنر است ممکن است یک داور هم خیلی خوب باشد اما به درد یک مسابقه نخورد. بنابراین باید در خیلی از مسائل دقت نظر داشته باشیم. علت اشتباهات داوری میتواند عدم آمادگی جسمانی، عدم آمادگی ذهنی و حتی بیانگیزگی داوران باشد. داوری که بدن آماده ندارد از صحنهها جا میماند، زاویه دید مناسب پیدا نمیکند و ضریب اشتباهش بالا میرود چرا اکنون داوران ما این همه استرس دارند. باید به دنبال علتها باشیم.