جزئیات خودروهای مشمول طرح وام ۲۵ میلیونی

به گزارشافکارخبر،وزارت صنعت جزئیات خودروهای مشمول طرح وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو را منتشر کرد.

در طرح ۲۵ میلیون تومانی وام خرید خودرو بانک عامل اسناد تجاری ناشی از فروش خودرو و ماشین آلات کشاورزی را تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال و حداکثر تا ۸۰ درصد بهای فروش هر دستگاه در قالب عقد خرید دین با نرخ ۱۶ درصد خریداری می‌کند. منابع مورد نیاز این طرح توسط بانک ‌مرکزی با نرخ سالانه ۱۴ درصد برای بانک‌های عامل تامین می‌شود.

در این شیوه متقاضیان می‌توانند از تاریخ هجدهم آبان ۱۳۹۴ با مراجعه مستقیم به نمایندگی‌های مجاز نسبت به خرید دستگاه موردنظر اقدام کرده و بخشی از بهای دستگاه را به صورت نقد و مابقی را حداکثر تا ۲۵۰ میلیون ریال(که بیش از ۸۰ درصد بهای آن نباشد) در قبال ارایه اسناد تجاری(اقساط حداکثر ۸۴ ماه با احتساب سالانه ۱۶درصد به صورت چک یا سفته) به نمایندگی مجاز پرداخت نمایند. در ادامه، خودروساز اسناد تجاری دریافتی از مشتریان را ظهر‌نویسی نموده و به بانک های عامل ارایه می‌کند. بانک‌های عامل اسناد تجاری ارایه شده از سوی خودروساز را که سررسید آنها کمتر از چهار سال باشد، با نرخ ۱۶ درصد خریداری نموده و مبلغ موردنظر را به حساب خودروساز واریز می‌کنند.

در طرح مزبور خرید خودروها و ماشین‌آلات کشاورزی(کمباین و تراکتور) با اقساط حداکثر هفت ساله امکان پذیر است.
بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، ضرورتی به مراجعه یا حضور متقاضیان خرید خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی در شعب بانک‌ها نبوده و برای انجام خرید مورد نظر صرفاً مراجعه به نمایندگی‌های مجاز کافی است.

- خودروهای مشمول طرح به شرح زیر است:

الف - جدول خودروهای وانت -دریافت فایل

ب - جدول خودروهای سواری -دریافت فایل

ج - جدول ماشین آلات کشاورزی -دریافت فایل