وام بدون مصوب ۵۰ میلیونی شورایی‌ها

به گزارش افکارخبر، نطق پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر که به صحبت‌های محمدحسن اسوتچی اختصاص داشت با حاشیه‌های زیادی همراه شد تا جایی که به غیر از ریاست شورای شهر تبریز چند تن از اعضای دیگر شورا نظیر احتشام حاجی‌پور و سعید محدثبه لحن تند اسوتچی و نام بردنش از افرادی که در جلسه حضور ندارند انتقاد کردند.

محمدحسن اسوتچی که نطق پیش از دستورش را با انتقاد از عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان آغاز کرده بود، گفت: همانطور که ما انتظار داریم دریافتی‌هایمان را بگیریم و یا در زمان اعطای وام‌ها به دنبال این پرسش هستیم که آیا وام شهرداری به ما هم تعلق می‌گیرد، کارمند شهرداری نیز حق و حقوق خود را می‌خواهد و باید حق و حقوقشان را به موقع بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بحثدر ارتباط با وضعیت کارگران شهرداری در ۸ سال گذشته چند بار مطرح شده و بعضی اعضای شورا معتقدند، در این مدت نیز کارهای بسیار زیادی در ارتباط با کارگران انجام شده است، گفت: من می‌خواهم بگویم که هر چه هم انجام داده‌ایم وظیفه ماست؛ وقتی دیدیم که در شورای دوم کارگران ۴ ماه است حق و حقوق خود را نگرفته‌اند واقعا ننگ را احساس کردیم، اما شورای سوم همت کرد تا کارگران حق و حقوق اولیه را ابتدای ماه دریافت کنند.

اسوتچی در این ارتباط با اشاره به نامه‌ای در ارتباط با تبدیل وضعیت کارگران در سال ۸۶ گفت: تراژدی وضعیت این کارگران باز هم تکرار می‌شود با اینکه اعضای زیادی پشت این نامه را امضا کرده بودند و هنوز این مسئله انجام نشده و نامه به فرمانداری ارسال شده است.

وی تاکید کرد: من به فرماندار هم گفتم که اصلا لازم نبود این نامه به فرمانداری ارسال شود که فرمانداری مخالفت کند چرا که آقایان از جایی که نمی‌خواستند این مسئله حل شود آن را به فرمانداری فرستادند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خطاب به شهردار افزود: اگر قرار است در بودجه صرفه‌جویی کنیم اول باید از خودمان در شهرداری و به عنوان اعضای شورا آغاز کنیم نه از دستمزد کارگران.

وی همچنین با اشاره به عدم پرداخت وام دو میلیونی مصوب کارگران شهرداری گفت: خود شما لایحه آورده و این نامه را مصوب کرده‌اید و آیین نامه هم دارد اما هنوز این مبلغ پرداخت نشده است.

اسوتچی ادامه داد: تشکیلاتی که وام ۵۰ میلیونی بدون مصوبه اعضای شورا را پرداخت کرده اما وام دو میلیونی مصوب شده کارگرانش هنوز پرداخت نکرده مشکل دارد.

وی همچنین با ابراز این نکته که متاسفانه باید مواردی را به شهردار تذکر دهم گفت: شما که از هوش استراتژیک برخوردارید، می‌دانید من به شما رای نداده‌ام چرا که روش شما را از قبل می‌دانستم اما چون اکثریت به شما رای داده‌اند برایتان احترام قائلم و به شما می‌گویم، آقای شهردار درست نیست که مانند شهردار گذشته در جلساتی که من حضور ندارم در مورد من بدگویی می‌کنید و می‌گویید اسوتچی «شبنامه» پخش کرده است در صورتی که به نوشته و نامه من شبنامه نمی‌گویند و شما که حقوق خوانده‌اید باید فرق این‌ها را بدانید.

من عضو شورایی هستم که در ۶ سال عضویتم در شورا هیچ چیز را بخاطر خودم از شهردار نخواستم و دلیل ناراحتی شما هم همین است

اسوتچی اضافه کرد: من در نامه‌ام نوشته‌ام، شهردار جهان اسلام و مدیریت فضای چرا وضعیت فضای سبز ما اینگونه است اما شما می‌خواهید که من را با مدیران خود دشمن کنید و از این جهت هم حرف‌های من را طور دیگری به مدیریت محیط زیست منعکس می‌کنید و حتی گفته‌اید که من از موقعیتم سوءاستفاده می‌کنم اما من نمی‌خواهم جوابتان را بدهم که اگر من قرار بود از موقعیتم سوءاستفاده کنم، خیلی وقت پیش از شما و در زمان آقای عبدالعلی‌زاده این کار را می‌کردم اما من پاسخ این حرف‌ها را نمی‌دهم!

وی افزود: من می‌دانم شما از چه ناراحت هستید و شهردار گذشته نیز از همین مسئله ناراحت بود چرا که من عضو شورایی هستم که در ۶ سال عضویتم در شورا هیچ چیز را بخاطر خودم از شهردار نخواستم و دلیل ناراحتی شما هم همین است.

براساس شنیده صحبت نکنیم

شهردار تبریز در پاسخ به صحبت‌های انجام شده گفت: من در هیچ جلسه‌ای چنین صحبت‌هایی نکرده‌ام و از این جهت بسیار متاسفم که تنها بر حسب شنیده‌های غیر مستندتان از یک جلسه، صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز را به جایگاه صحبت‌های شخصی تبدیل کرده‌اید.

این جلسه همچنین با تذکرات مداوم دبیری به اسوتچی برای نام نبردن از اعضای دیگر شورا در صحبت‌هایش همراه بود.

در این میان احتشام حاجی‌پور دیگر عضو شورای اسلامی تبریز نسبت به طرز سخن گفتن اسوتچی اعتراض کرد که این امر با واکنش اسوتچی همراه شد، وی خطاب به حاجی‌پور گفت: اجازه دهید ساکت بمانم و خیلی از مسایل را مطرح نکنم، موضوع شخصی نیست و رئیس جلسه را اداره خواهد کرد، نه شما.

دبیری همچنین خطاب به اسوتچی گفت: من بارها از شما خواسته‌ام که با این لحن تند در جلسه صحبت نکنید خصوصا امروز که میزبان اعضای شورای شهر کرج بوده‌ایم اما شما رعایت نمی‌کنید.

ممنوعیت استفاده از بیت‌المال برای تبلیغ کاندیداهای مجلس

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری بر عدم استفاده از امکانات عمومی شورا و شهرداری و بیت المال برای تبلیغ کاندیدای خاص تاکید دارند.

شهرام دبیری در جلسه علنی شورای شهر تبریز با بیان این مطلب گفت: نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی باعثبه وجود آمدن شور و فضای انتخاباتی در شهر شده است اما باید اعضای شورا و مدیران شهرداری دقت کنند که از امکانات عمومی برای تبلیغ کاندیدای خاص استفاده نشود.

وی با تاکید بر اینکه هر فرد عضو شورا و یا مجموعه شهرداری تبریز در ساعات غیر اداری طبیعتا می‌تواند در اینگونه فعالیت‌ها شرکت داشته باشد گفت: مدیران شهرداری باید دقت داشته باشند که به هیچ وجه در وقت اداری در شورا و شهرداری نباید مباحثانتخاباتی مطرح و یا کاندیدای خاصی تبلیغ گردد.

انتهای پیام/