تقدیر اولاند از فعال ضدایرانی در آستانه دیدار با روحانی + عکس

به گزارش افکارخبر، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه به عبدالکریم لاهیجی، فعال ضدانقلاب جمهوری اسلامی ایران نشان ملی لژیون دونور در رده شوالیه اعطا کرده است.

عبدالکریم لاهیجی فعال ضدایرانی است که پس از انقلاب اسلامی ایران تبلیغات منفی در زمینه حقوق بشری علیه کشورمان داشته است.

تقدیر از فعال ضدایرانی توسط رئیس جمهور فرانسه در روز جمعه ۱۵ آبان در کاخ الیزه صورت گرفته و این در حالی است که حسن روحانی رئیس جمهور ایران قرار است در تاریخ ۲۶ آبان ماه(۱۷ نوامبر) در پاریس با اولاند دیدار و گفتگو داشته باشد.


در حالی که حسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران، در روزهای آینده برای دیدار با فرانسوا اولاند به پاریس سفر خواهد کرد، رادیو آر‌تی‌ال فرانسه گزارش‌ داد دو رئیس جمهور ناهار را با هم صرف نخواهند کرد.

رادیو آر‌تی‌ال به‌نقل از منابع آگاه گزارش داد که هیئت ایرانی از کاخ الیزه خواسته است که در ضیافت ناهار دو رئیس جمهور شراب سرو نکند؛ خواسته‌ای که از جانب میزبان فرانسوی به‌خاطر احترام به سنت‌های جمهوری فرانسه رد شده است. در مقابل کاخ الیزه برای برطرف کردن این مشکل پیشنهاد برگزاری یک صبحانه با حضور دو رئیس‌جمهوری را داده، که از جانب طرف ایرانی پذیرفته نشده‌ است.

با وجود لغو شدن برنامه ناهار، حسن روحانی قرار است ۲۶ آبان ماه(۱۷ نوامبر) در پاریس با همتای فرانسوی‌اش فرانسوا اولاند به‌مدت دو ساعت در کاخ الیزه دیدار کند.

حسن روحانی علاوه بر فرانسوا اولاند با امانوئل ماکرون وزیر اقتصاد و همچنین رؤسای شرکتهای بزرگ فرانسوی مثل اورنج (حوزه مخابرات)، توتال (حوزه نفت)، آکورد (حوزه گردشگری و هتلداری)& نیز دیدار خواهد کرد.