سرمربی علی کریمی را اخراج کرد ما پشتش ایستادیم!

به گزارش افکارخبر، بحثقرارداد مانوئل ژوزه سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس و اینکه گفته می‌شود بابت قرارداد او پرسپولیس با جریمه از سوی فیفا روبه‌رو خواهد شد، یکی از بحث‌هایی بود که شب گذشته در برنامه ۹۰ مورد بررسی قرار گرفت.

در این خصوص محمد رویانیان مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس که در زمان وی با این مربی پرتغالی قرارداد بسته شده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، از زوایای جدیدی از این پرونده پرده برداشت.

رویانیان در این باره گفت: می‌خواهم برای اولین بار از برخی مسائل پرده بردارم که چرا ژوزه از پرسپولیس جدا شد و دلیل جدایی وی چه بود؟ این مهم‌ترین سوالی است که وجود دارد و من باید در پاسخ به این سوال بگویم نتایج ضعیف تیم پرسپولیس علت اصلی برکناری این مربی پرتغالی بود اما اتفاقات مهم دیگری هم در این زمینه رخ داده بود که تا به حال به آنها اشاره نکردم و الان برای اولین بار می‌خواهم به این مسائل بپردازم.

وی ادامه داد: ژوزه باعثاخراج علی کریمی شد آن هم کریمی که عظمت زیادی برای فوتبال ایران داشت و یکی از نمادهای کشورمان است. او کریمی را اخراج کرد و ما هم پشت تصمیم سرمربی ایستادیم چرا که او به این کار اصرار زیادی داشت و ما هم به خاطر این موضوع تبعات زیادی را متحمل شدیم. خیلی از پیشکسوتان و کارشناسان خانواده پرسپولیس به این مسئله معترض بودند و حتی به عملکرد ژوزه هم فشار وارد می‌کردند اما ما ۱۴ هفته از سرمربی پرتغالی‌مان حمایت کردیم و اجازه دادیم کارش را بکند اما ژوزه در قبال این همه وفاداری ما رفتاری داشت که شأن پرسپولیس را پایین آورد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: من برای جلسه با مسئولان باشگاه میلان ایتالیا به این کشور رفته بودم و از طریق سعید شیرینی به ژوزه ابلاغ کردم که با توجه به شرایط موجود حق حضور در تمرینات را نداری و باید به باشگاه بیایی تا با هم جلسه برگزار کنیم و برای این مسئله هم دو دلیل آوردم. اول اینکه او باید در جلسه کمیته فنی در خصوص عدم نتیجه‌گیری تیم توضیح دهد و دوم هم این بود که بارها به ژوزه ابلاغ کردم که علیه کی‌روش و تیم ملی مصاحبه نکن چرا که مشکلات شما دو نفر به خودتان ارتباط دارد و این یک مسئله بین دو پرتغالی است و با این حرف‌ها پرسپولیس را به حاشیه نبر چرا که از نظر من درگیری بین این دو نفر باعثشد تا پرسپولیس به حاشیه برود.

رویانیان در ادامه صحبت‌هایش با خبرگزاری فارس، افزود: در حالیکه این دو ابلاغ به مانوئل ژوزه را اعلام کرده بودیم اما او از این تصمیم ما تمرد کرد و بدون حضور در جلسه به تمرین رفت که این کار او بی‌احترامی به نام بزرگ پرسپولیس بود. در قبال آن همه حمایت از او ما فقط تاوان پس دادیم و این مسئله می‌تواند یک برگ برنده بزرگ برای پرسپولیس در فیفا باشد هرچند که این پرونده ۶ ماه به حال خودش رها شده بود و ما وکلایی گرفتیم که مشاوره از وکلای هلندی و فرانسوی می‌گرفتند و حتی لایحه دفاعی ۱۵۰ صفحه‌ای هم آماده کردیم اما متأسفانه این پرونده متولی نداشت و کسی پیگیر آن نبود.

وی افزود: بعد از رفتن من از پرسپولیس ۷ مدیر دیگر به این باشگاه آمدند اما مسئله مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که بدهی ژوزه و دستیارانش طبق حکم فیفا فقط ۴۰۰ هزار یورو است و بقیه این جریمه برای دیرکرد پرداخت آن است که باعثشده جریمه شویم که مقصر این جریمه دیگر من نیستم. مقصر کسانی هستند که این پرونده را پیگیری نکردند که حالا آن مبلغ اولیه شامل جریمه شده است اما باز هم اعلام می‌کنیم که رقم حکم فیفا ۴۰۰ هزار دلار است که ۳۱۲ هزار دلار آن برای ژوزه و مابقی آن برای سه دستیارش است. همه شاهد هستند که پرونده حقوقی وینگادا و کاروالیو که در آن زمان پرسپولیس را در آستانه کسب امتیاز قرار داده بود و مبلغ آن بالغ بر ۴۰۰ هزار یورو بود را من پرداخت کردم و قصد دارم به زودی لیست بدهی‌هایی که در زمان مدیریتم پرداخت کردم را رسانه‌ای کنم تا همه متوجه شوند که بدهی چند نفر از شاکیان داخلی و خارجی را تسویه کردم.

رویانیان در پایان خاطرنشان کرد: پرونده ژوزه در فیفا اولین پرونده پرسپولیس نیست و آخرین آن هم نخواهد بود و همه مدیران این باشگاه در فیفا پرونده دارند. البته من پروندههای زیادی را بستهام هرچند که درباره پرونده ژوزه حرف زیاد است اما او از دستور مدیر باشگاه تمرد کرد که این مسئله زننده بود. این مسئلهای بود که تا به حال آن را نگفته بودم اما این حرفها را زدم تا هم فردوسیپور و هم بقیه بدانند که این مسئله به خاطر اشتباه ما نبوده و امیدوارم نگاهها نسبت به این مسئله عوض شود.