علت سقوط هواپیمای روسی نقص فنی نیست

به گزارش افکارخبر، شرکت ایرباس اعلام کرد که نتایج بررسی ها در مورد سقوط هواپیمای روسیه که از نوع ایرباس إی - ۳۲۱ بود، نشان می دهد که علت سقوط نقص فنی نبوده است.

سخنگوی شرکت ایرباس در این رابطه گفت: تحقیقات به عمل آمده در این زمینه، وجود هرگونه نقص فنی را در سانحه سقوط هواپیمای روسی وابسته به شرکت گردشگری «متروجت» روسیه، نشان نمی دهد و سیستم امنیتی آن، بی عیب و نقص بوده است.

شایان ذکر است که بررسی ها و تحقیقات در رابطه با علت وقوع این حادثه هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است ولی از همان ابتدا گروه تروریستی «ولایت سیناء» شاخه داعش در مصر با صدور بیانیه ای مسئولیت ساقط کردن آن را بر عهده گرفت که روسیه آن را تکذیب کرد.

منابع غربی به ویژه سازمان اطلاعات انگلیس علت سانحه را انفجار بمب می دانند و «فلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس مدعی شده است که احتمال اینکه این حادثه در پی حضور روسیه در سوریه اتفاق افتاده باشد، وجود دارد.

به این صورت که گروه های تروریستی که هم اکنون در سوریه می جنگند و روسیه به درخواست سوریه از یک ماه پیش به مواضع آن ها حمله می کند، برای تلافی حملات روسیه دست به این اقدام تروریستی زده باشد؛ چرا که داعش از همان روزهای اول حملات هوایی، روسیه را تهدید به حملات تروریست در داخل خاک این کشور کرد و از شهروندان چچنی و داغستانی خواست به مراکز و مواضع روسیه حمله کنند.

از سوی دیگر، «دیمیتری مدووف» نخست وزیر روسیه اعلام کرد که احتمال دارد یک اقدام تروریستی علت سقوط هواپیمای پرواز شماره ۹۲۶۸ روسیه باشد.

همچنین، خبرگزاری «آسوشیتد پرس» یکشنبه این هفته، در گزارشی میدانی از وضعیت فرودگاه شرم الشیخ مصر، از وجود نقص در سیستم امنیتی حفاظتی این فرودگاه، عدم رعایت استانداردهای امنیتی بین المللی و دریافت رشوه توسط ماموان فرودگاه در قبال قاچاق سلاح و مواد مخدر خبر داد.

هنوز دلایل اصلی سقوط هواپیمای روسی حامل ۲۲۴ سرنشین روسیه که همه آن ها جان باختن مشخص نیست. ولی بنا به گفته کارشناسان و منابع اطلاعاتی غربی طی این مدت و قراین موجود، احتمال زیاد بر این است که این هواپیما در پی اقدام تروریستی سقوط کرده است.