همه تغییرات بزرگ برانکو

به گزارش افکارخبر، ایوانکوویچ که در ابتدای فصل جاری با رویکرد به سیستم ۲-۴ - ۴ و استفاده از دو مهاجم نوک در خط حمله رسانه‌ها، هواداران و حریفانش را متعجب کرد حالا قصد دارد تغییراتی بزرگ در خط دفاع و خط میانی‌اش را اجرایی کند. تغییراتی که شکل و شمایل پرسپولیس را نسبت به بازی‌های اخیر عوض خواهد داد.

استفاده از سه مدافع مرکزی
برانکو بعد از ده نفره شدن مقابل ذوب‌آهن چیزی حدود۵۰ دقیقه با سه مدافع مرکزی بازی کرد به طوری که ماریچ در کنار نورمحمدی و بنگر قرار گرفت و عملکرد بسیار خوبی هم داشت. ظاهرا برانکو می‌خواهد در بازی‌های نیم‌فصل دوم شبیه به یوونتوس و تیم‌هایی که ۲-۵ - ۳ بازی می‌کنند تیمش را ارنج کند و اصلا به خاطر همین است که بشدت علاقه دارد هر طور شده شجاع خلیل‌زاده را به چنگ آورد. در این صورت او یک مدافع پوششی سریع و دو استاپر قلدر می‌خواهد و احتمالا شجاع را برای قلب دفاع و بنگر و نورمحمدی را برای مدافع یارکوب یا همان استاپر که توپ‌های اول را خوب دفع می‌کنند، نیاز دارد. هر چند اگر در جذب خلیل‌زاده ناکام بماند – که احتمالش بسیار است – احتمالا این پروژه به کلی منتفی خواهد شد.

با یک هافبک دفاعی و یک مدافع کناری
در این سیستم برانکو در نظر دارد تنها با یک هافبک دفاعی بازی کند که در این صورت رقابت برای بازیکنان این پست سخت‌تر خواهد شد چرا که از بین نوراللهی، کفشگری و کامیابی نیا تنها یک نفر باید بازی کند. همچنین از بین مدافعان کناری تنها یکی در ترکیب قرار خواهد گرفت که با توجه به توان بالای رضاییان در فاز تهاجمی و اینکه او هر چه به دروازه رقیب نزدیک‌تر باشد خطرناک‌تر است، انصاری از ترکیب خارج خواهد شد. در این سیستم پرسپولیس یک هافبک راست و یک هافبک چپ خواهد داشت که شاید رضاییان و احمدزاده باشند. همچنین جلوتر از تنها هافبک دفاعی تیم دو هافبک با قابلیت بازیسازی و گلزنی حضور خواهند داشت و بدین ترتیب مثلثمیانی سرخ‌ها یک راس عقب خواهد داشت. به نظر می‌رسد در صورت جذب نوری او در کنار مسلمان بتواند این نقش را بازی کند.

Killer از کجا بیاوریم؟
همانطور که در مصاحبه‌های قبلی‌اش نیز بارها اعلام کرده بود تیمش از گلزنی مادرزاد محروم است و این مساله باعثمی‌شود تا مهاجمان فعلی سرخ‌ها فرصت‌های زیادی را در طول بازی‌ها از دست دهند.

برانکو ایوانکوویچ با انتقاد از بی دقتی‌های مهاجمانش اعلام کرده بود آنها مجبور هستند برای رفع این نقیصه حملات بیشتری در طول بازی انجام دهند و شانس‌های بیشتری را ایجاد کنند تا در نهایت به نتیجه مورد نظرشان دست یابند و در اظهارنظری جالب گفته بود: «آنالیز من این است که در خط حمله احتیاج به یک قاتل داریم تا از تک موقعیت‌ها گل بسازد. اتفاقی که اگر می‌افتاد دربی و بازی ذوب به سود ما به اتمام می‌رسید.»

جالب اینجاست که مهدی طارمی بهترین گلزن لیگ و پرسپولیس که تا اینجا شش گل زده هم مهاجم تمام کننده و قاطعی در نواختن ضربات آخر نیست و به عنوان قاتل نمی‌توان روی او حساب کرد.

در ظاهر ماجرا زوج اصلی خط حمله پرسپولیس در سیستم تازه برانکو هم طارمی - عالیشاه خواهند بود و بنگستون به همراه علیپور باید در حین بازی منتظر حضور در میدان باشند اما برانکو دنبال یک تمامکننده تمام عیار میگردد. اکنون و با نزدیک شدن به نیمفصل و نقل و انتقالات او به دنبال گزینه مورد نظر خود در خط حمله است تا فرصتهای تیمش بیش از این هدر نرود و در کسب امتیازات مورد نیاز کمک این تیم باشد؛ البته با چنین خصوصیاتی هیچ مهاجمی در فوتبال ایران پیدا نخواهد شد و شاید برانکو مجبور شود برای یافتن چنین مهاجمی دنبال گزینههای خارجی برود.