حزب‌الله در پی موشک‌های زمین به هوای سام

به گزارشافکارخبر، ارزیابی‌های بروز شده اسرائیل حکایت از این دارند که زرادخانه موشکی حزب‌الله لبنان از ارکان نبردهای نیابتی ایران در منطقه، با وجود مشارکت در نبرد سوریه، هنوز در حال تجهیز شدن است و اینک توان موشکی‌آن ۱۰ مرتبه قدرتمندتر از نیروی مقاومت حماس شده است به‌طوری‌که نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان اینک دارای ۱۵۰ هزار موشک هستند که مستقیم به سوی اسرائیل نشانه گرفته شده است.

به نوشته وبگاه اسرائیلی «عاروتص شوع» اکثر این موشک‌ها برد کوتاه هستند اما تعدادی موشک برد بلند متنوع ساخت ایران نیز بین آن‌ها موجود است. حزب‌الله لبنان اینک در صدد کسب موشک‌های زمین به هوای «SA - ۱۷» و «SA - ۲۲»(از نمونه‌های سام) و نیز موشک کروز فرا صوت «اونیکس» است..

در این ارزیابی جدید آمده است که حزب‌الله لبنان علاوه بر ایران، از سوریه نیز موشک‌های برد بلند دریافت کرده و البته ناوگانی پهپادی خود را نیز شکل داده است. حزب‌الله اینک در حمایت از حکومت «بشار اسد» رییس جمهور سوریه و به نفع ایران در حال نبرد است. هرچند که گزارش‌های رسمی از میزان تلفات این نیرو در سوریه وجود ندارد، اما برخی اخبار به کشته شدن(شهید شدن) چند مقام بلند پایه این گروه در سوریه اشاره دارند.

این رسانه صهیونیستی در خاتمه بااشاره به سخنان «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق اسرائیل و هشدار ماه گذشته وی نسبت به سخنان «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان اشاره کرد و نوشت: «لیبرمن از سخنان سید حسن نصرالله چنین استنباط کرده بود که حزب‌الله قصد دارد به زودی با توجه به خاتمه بالقوه بحران سوریه و تلاش جهانی برای رسیدن به راه حل دیپلماتیک در این زمینه به اسرائیل حمله کند.