برپایی ۴۷ موکب بزرگ ایرانی در راهپیمایی اربعین

به گزارشافکارخبر،علی‌اکبر کاظمی درباره سامانه جمع‌آوری نذورات مردمی برای اربعین گفت: سامانه اینترنتی www. nazr. net برای جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردم در خصوص اربعین زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات، کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین و قرارگاه خاتم‌الاوصیا(ع) راه‌اندازی شده‌ است.

مدیر روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: متقاضیانی که می‌خواهند نذورات خود را به صورت نقدی یا غیرنقدی برای اربعین اهدا کنند باید به این سامانه مراجعه کنند و درخواست خود را ثبت‌ کنند سپس با آنها تماس گرفته می‌شود و نذوراتشان جمع‌آوری می‌گردد.

وی افزود: برخی از هیئت‌ها و نهادهایی که می‌خواهند به صورت مستقیم در پیاده‌روی اربعین نذورات خود را به دست زائران برسانند باید حضوری به ستادهای بازسازی عتبات عالیات مراجعه کنند و پس از عقد تفاهمنامه، در موکب‌ها اقدام به پخت و توزیع غذا می‌کنند.

کاظمی با اشاره به اینکه سازمان‌های گوناگونی تاکنون در امر اربعین مشارکت داشته‌اند، گفت: هیئت‌های مذهبی، شهرداری، سپاه پاسداران، بسیج، هیئت رزمندگان و وزارت نیرو در اربعین موکب دارند و به زائران خدمات می‌رسانند.

مدیر روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: امسال ستاد بازسازی عتبات عالیات با کمک هیئت‌ها و نهادها ۴۷ موکب بزرگ چند هزار نفری در نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی برپا می‌کند و قرار است ۳ میلیون پرس غذا در ایام اربعین امسال پخت و بین زوار پخش شود.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰ هزار زائر را در صحن حضرت زهرا(ع) اسکان می‌دهیم، گفت: تاکنون ۲۰۰ تریلی اجناس شامل ۱۰۰ هزار تخته پتو و ۱۴۰ هزار چادر به عراق ارسال شده است.

کاظمی گفت: همچنین وزارت نیرو طبق تفاهمنامهای که با ستاد اربعین منعقد کرده است قرار است ۶ دستگاه آبشیرینکن را در مهران مستقر کند، ۵ میلیون بطری آب معدنی، ۲ دستگاه آبگرمکن بزرگ برای تامین آب گرم، ۶ دستگاه خودروی برقرسانی با تجهیزات کامل و برقرسانی به ۳۵ موکب را انجام دهد.