اتفاقات پاریس محصول حمایت فرانسه از داعش است

به گزارشافکارخبر،نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی جنایات داعش در لبنان و فرانسه را محکوم کرد.

وی افزود: بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی طی تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در فرانسه، اعلام کرد که آنچه در پاریس اتفاق افتاد محصول حمایت فرانسه و کشورهای غربی از داعش و فقدان تحلیل عمیق از پدیده داعش در غرب است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: از دید کمیسیون امنیت ملی تحولات پاریس نشان داد غرب و فرانسه مرتکب خطای راهبردی در حمایت از داعش شده است.

وی تصریح کرد: در این جلسه لایحه موافقتنامه تحدید حدود مرز دریایی در دریای عمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت عمان مورد بحثو بررسی قرار گرفت و رأی‌گیری درباره آن برای بحثبیشتر پیرامون این موضوع به جلسه بعد موکول شد، این اولین خط قرمز دریایی بین ایران و همسایگان جنوبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

شفیعی بر همین اساس متذکر شد: آیت‌الله اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست امروز کمیسیون حضور یافت و با تحلیلی پیرامون شرایط فعلی جهان اسلام، وحدت را ضرورت استراتژیک و حیاتی جهان اسلام در شرایط فعلی قلمداد کردند، آیت‌الله اراکی با اشاره به فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، فعالیت مؤثرتر این مجمع را منوط به تقویت بودجه این نهاد دانست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه که آیتالله اراکی را همراهی میکرد نیز در نشست کمیسیون در تحلیلی از شرایط فعلی جهان اسلام گفت که دشمن امروز درصدد ایجاد مرزهای خونین بین مذاهب در دنیای اسلام است و آنچه در سوریه، عراق و یمن اتفاق میافتد، نمونهای از این وضعیت محسوب میشود، از این رو ترویج گفتمان فرهنگی در دنیای اسلام که بخشی از وظایف مجمع تقریب مذاهب است، میتواند برای ایجاد مرزهای صلح، دوستی و برادری مؤثر واقع شود.