داستان بازیکن سالاری و بازگشت احمدی به سپاهان

به گزارشافکارخبر،بازگشت علی احمدی مدافع باسابقه تیم فوتبال سپاهان اصفهان به تمرینات زردپوشان دیار نصف‌جهان پس از نزدیک به نیم فصل و همزمان با روی کارآمدن ایگور استیماچ کروات به یکی از مسائل مهم این روزهای اصفهانی‌ها تبدیل شده است.

قبل از شروع رقابت‌های لیگ برتر در فصل جاری حسین فرکی سرمربی وقت سپاهانی‌ها با جذب لئوناردو پادوانی مدافع سابق نفتی‌های پایتخت تصمیم گرفت علی احمدی را پس از سه فصل و نزدیک به ۸۰ بازی با پیراهن سپاهان به دلایل فنی کنار گذارد.

البته مدافع کرمانی، اصفهانی‌ها اعتقاد داشت فرکی به بازی وی اعتقاد دارد و دلیل خارج‌شدن احمدی در آخرین روزهای فصل نقل‌و‌انتقالات از فهرست سپاهان مشخص نیست.

در همان زمان محرم نویدکیا دوست صمیمی احمدی و تاثیرگذارترین بازیکن سپاهانی‌ها پس از پایان اردوی این تیم در ترکیه با تصمیمی عجیب از شرکت در تمرینات و به دنبال آن بازی‌های سپاهان خودداری کرد. در همان زمان علت این تصمیم محرم از سوی برخی کنارگذاشتن احمدی عنوان شد، این موضوع سبب شد کادر فنی و برخی از هواداران پرافتخارترین تیم لیگ برتر از هم فاصله بگیرند.

اختلافات هواداران و فرکی در هفته‌های نخست لیگ برتر با پیروزی‌های سپاهان، نمود چندانی نیافت اما با ثبت نخستین تساوی این تیم در لیگ برتر کم‌کم صدای اعتراض هواداران به مربی تیم قهرمان فصل گذشته بلند شد و آن‌ها خواستار بازگشت کاپیتان به ترکیب تیم گشتند.

البته این بازگشت از حوزه اختیارات حسین فرکی خارج بود چرا که کاپیتان سپاهان هیچ تمایلی به بازی کردن نداشت و حتی در میانه‌های نیم فصل اول خداحافظی خود از فوتبال را علنی کرد.

به هر حال با درخواست و پیگیری مجدد هواداران برای بازگشت محرم، کوتاه آمدن کاپیتان از تصمیم خود داستان کنار گذاشته شدن احمدی کم‌کم به دست فراموشی سپرده می‌شد اما ناگهان استعفای حسین فرکی از سرمربیگری زردپوشان دیار نصف جهان و افشاگری‌های وی در مورد نقش برخی از افراد در نتیجه‌نگرفتن این تیم در هفته‌های اخیر، محرم بار دیگر در تیررس عده‌ای از منتقدان قرار گرفت.

پس از روی کارآمدن ایگوراستیماچ کروات به عنوان سرمربی سپاهان، علی احمدی در نخستین روز تمرین این تیم با هدایت سرمربی جدید شرکت کرد تا بار دیگر داستان بازیکن سالاری و نقش برخی بازیکنان خاص فوتبال ایران در مهم‌ترین تصمیمات تیم‌ها علنی شود.

در همین زمینه گفت‌وگویی کردیم با منوچهر نیک‌فر رئیس هیئت مدیره و اصغر باقریان مدیرعامل سپاهان نیکفر:، احمدی از استیماچ به تمرینات سپاهان بازگشت، منوچهر نیکفر درباره بازگشت علی احمدی به تمرینات سپاهان اظهار کرد: این موضوع به قبل از انتخاب ایگوراستیماچ به عنوان سرمربی سپاهان بازمی‌گردد و اما احمدی در اولین حضور استیماچ در تمرینات شرکت کرد.

وی در خصوص نقش محرم نویدکیا در بازگشت احمدی به تمرینات گفت: با توجه به این که نویدکیا نزدیک به سه هفته اختیارات فنی سپاهان را به عهده داشت تصمیم گرفت احمدی را به تمرینات بازگرداند و به طور حتم در این باره نقش داشته اما این که خود محرم به خاطر کنار گذاشته شدن احمدی از فهرست تیم در تمرینات شرکت نمی‌کرد را تایید نمی‌کنم.

وی افزود: اگر استیماچ صلاح بداند با توجه به مشکلی که برای بازیکنان برزیلی سپاهان پیش آمده در نیم فصل دوم با احمدی قرارداد می‌بندیم.

**باقریان: احمدی جزء بزرگان سپاهان است


مدیرعامل تیم سپاهان گفت: علی احمدی جزء بهترین مدافعان فوتبال ما است که سابقه درخشش همراه با سپاهان و ذوب‌آهن را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دارد.

وی افزود: این بازیکن در ۲ سال اخیر به دلیل درگذشت همسرش با مشکل روحی و روانی مواجه بود اما همچنان از لحاظ فنی مورد تایید ما است.

باقریان ادامه داد: با توجه به کمبود بازیکن بزرگسال تاثیرگذار در ترکیب تیم، در زمانی که محرم نویدکیا مسئولیت فنی تیم را به عهده گرفت، علی احمدی را به تمرینات بازگرداند و باید تاکید کنم مشکلی که محرم در اوایل فصل داشت هیچ ارتباطی به کنارگذاشته شدن مدافع ما از لیست حسین فرکی ندارد.

وی در پایان بیان کرد: اگر احمدی تمرینات خود را ثابت کند با تشخیص ایگوراستیماچ قرارداد جدیدی با این مدافع منعقد میکنیم.