ارتش یمن یک قایق نظامی ائتلاف عربستان را منهدم کرد

به گزارشافکارخبر،ارتش یمن و نیروهای کمیته‌ مردمی موفق شدند یک قایق نظامی ائتلاف عربستان سعودی در آب‌های ساحلی شهر «تعز» را منهدم کنند.

شبکه خبری المسیره با اعلام این خبر به نقل از یک «منبع نظامی یمنی» نوشت: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی موفق شد یک قایق نظامی ائتلاف متجاوز سعودی را در نزدیکی سواحل «المخاء» در استان «تعز» ‌ هدف بگیرد.

این منبع که هویتش فاش نشد، گفت: بعد از رصد اطلاعاتی دریایی، ساعات اولیه صبح امروز یک قایق تلاشک رد به سواحل المخاء نزدیک شود اما نیروهای یمنی مستقیما آن را زدند.

المسیره اشاره کرد که ائتلاف متجاوز سعودی دیروز ۲۵ صیاد را در آب‌های ساحلی جزیره «بکلان» ربوده و آنان را با قایق‌هایشان به سوی بندر «جازان» هدایت کرده بود.

تاکنون ارتش یمن موفق شده چند کشتی و قایق نظامی ائتلاف عربستان سعودی را در آب‌های منطقه‌ای یمن هدف بگیرد و منهدم کند.

چهارشنبه گذشته ارتش یمن در بیانیه‎ای اعلام کرد که یک کشتی جنگی وابسته به ائتلاف سعودی علیه یمن را در تنگه آبی «باب المندب» واقع در جنوب غرب تعز منهدم شد.

خبرگزاری رسمی یمن «سبأنت» گزارش داده بود که در این حمله «ناو اماراتی» در تنگه باب المندب غرق شد و دیگر ناوهای ائتلاف سعودی به سرعت منطقه را ترک کردند.

المیادین نیز با تایید این خبر به نقل از یک منبع نظامی یمن نیز گزارش کرده بود که یگان موشکی ارتش یمن و کمیتههای مردمی وابسته به انصارالله موفق شدند یکی از کشتیهای جنگی ائتلاف سعودی را که از آن به پایگاههای نظامی یمن تیراندازی می‏شد، هدف حملات موشکی خود قرار دهد.