به گزارش افکارخبر، عامیر ربابورت تحلیل‌گر مسائل امنیتی در تارنمای صهیونیستی «اسرائیل دوینیس» نوشت: نبرد سایبری میان اسرائیل و ایران در جریان است. تمامی عملیات ردیابی حملات سایبری ما را به سوی سپاه پاسداران انقلاب ایران رهنمون شد.

مقابله با بزرگ‌ترین حمله سایبری انجام گرفته از سوی ایران علیه ۱۶۰۰ رایانه در اسرائیل، اروپا، آمریکا و کشورهای خلیج(فارس) دو سال به طول انجامید.

وی توضیح داد: یکی از رایانه‌هایی که ایرانیان به آن نفوذ کردند، به یک شخصیت بسیار بلندپایه در تل‌آویو که سرلشکر ارتش اسرائیل است، تعلق داشت. کارشناسان برای حمله‌ای که در هفته جاری کشف شد، نام «گربه موشکی» برگزیدند زیرا برنامه تهیه شده به سرعت از هدفی به هدف دیگر و از کشوری به کشور دیگر انتقال می‌یابد. بعدها مشخص شد که رایانه شخصی یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل مورد نفوذ واقع شده است.

وی ابراز داشت: هدف اصلی حمله شخصیت‌های برجسته‌ای از جمله شماری از اعضای خاندان حاکم در عربستان، دانشمندان هسته‌ای اسرائیلی، مقامات بلندپایه ناتو و مخالفان نظام ایران بودند.

ربابورت اظهار داشت: پرده برداشتن از این حمله بی هیچ شک و تردیدی از وقوع جنگ سایبری حکایت می‌کند. آمریکا و اسرائیل در گذشته در یک اقدام مشترک یک حمله سایبری گسترده ای علیه ایران ترتیب دادند. حمله سایبری ایران در هفته جاری در حالی کشف شد که ۸ ماه پیش یک تهاجم سایبری گسترده‌ای علیه برخی از اهداف موردنظر در اسرائیل انجام داده بود.

وی اظهار داشت: در طی چند سال گذشته حملات سایبری علیه تأسیسات زیربنایی اسرائیل مانند شبکه برق‌رسانی شکل گرفت. این حملات سایبری می‌تواند پیش زمینه حملاتی مانند سرنگون کردن هواپیماها باشد.

ربابورت در پایان توضیح داد: تصمیم به تشکیل ستاد فرماندهی حملات سایبری در ارتش اسرائیل در هفته جاری از سوی ستاد مشترک نیروهای مسلح اسرائیل اتخاذ شد. این اقدام میتواند بیانگر ابعاد گسترده حملات بیوقفه سایبری باشد.