۴۱ حساب بانکی ایرانیان در امارات مسدود شد

مسعود دانشمند در گفتوگویی در مورد مسدود شدن ۴۱ حساب بانكي ايرانيان در امارات اظهار كرد: آن ۴۱ حساب، حساب بانكي شركتها يا اشخاصي بودند كه به نوعي مديران شركتهاي ممنوع شده در قطعنامه هستند. به عبارتي اين شركتها، شركتهايي هستند كه در قطعنامه اسم آنها ذكر شده است و اگر مديران آنها در آنجا حسابي داشتند، آن حسابها را مسدود كردهاند.

وی در مورد خصوصی یا دولتی بودن این شرکت‌ها عنوان کرد: در این لیست من شرکتی خصوصی ندیدم. در این لیست نام قرارگاه کربلا و خاتم‌الانبیاء(ص) و شرکت‌های وابسته به این‌ها و شرکت‌هایی که آن‌ها(من نمی‌دانم، آن‌ها) تشخیص دادند در کار انرژی اتمی فعال هستند وجود دارد که حساب بانکی مدیران این شرکت‌ها را که نام آن‌ها را از روزنامه‌ها هم می‌توان استخراج کرد، امارات بسته است.

دانشمند در مورد اثر این اقدام امارات در تجارت بین دو کشور نیز اظهار کرد: مسلما اثر می‌گذارد و این شرکت‌ها که حساب‌ بانکی‌شان مسدود شده است، در تجارت نقشی داشته‌اند.

وی در مورد اینکه آیا میزان تجارت ایران و امارات در ماه‌های آتی کاهش خواهد یافت؟ افزود: کم می‌شود. ما رفتار اماراتی‌ها را نمی‌پسندیم. چرا که آن‌ها یک چیزی‌هایی را که در قطعنامه شورای امنیت به آن‌ها تکلیف نشده بود را نیز خودشان دارند عمل می‌کنند که بازرگانان ایرانی آن را نمی‌پسندند.

رییس اتاق مشترک ایران و امارت با تایید اینکه امارات فراتر از قطعنامه عمل کرده است، متذکر شد: این بحثتحریم‌ها گذرا است. ما و اماراتی‌ها در دو سویه خلیج‌فارس همواره هستیم و این را همیشه به خود اماراتی‌ها هم گفته‌ام که چه بخواهیم، چه نخواهیم، چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم ما در دو سوی خلیج فارس هستیم. بنابراین بر اساس این که همواره هستیم روابطمان را باید بنیان بگذاریم.