حق ماموریت های نیم میلیون تومانی/ افزایش سفرهای خارجی بی حساب و کتاب

گروه سیاسی،حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به جلسات اخیر کمیته نظارت بر سفرهای خارجی مقامات و مسئولان گفت: در جلسات وقتی این سفرها را بررسی می کنیم می بینیم که متاسفانه دستگاههای دولتی و مقامات اغلب نگاه معیشتی به سفر خارج دارند و سعی می کنند تا تعداد روزهای سفر هم بیشتر باشد.

وی افزود: در بین دستگاهها و وزارتخانه ها، وزارت خارجه توصیه های کمیته مذکور را رعایت نمی کند و برخی سفرهای غیر ضرور انجام می دهند.

نماینده ناظر مجلس در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی مقامات و مسئولان همچنین از سفر همکاران خود در مجلس و کارمندان این قوه انتقاد کرد و افزود: در سفرهای خارجی مجلس هم تخلف قانونی وجود دارد و کارمندان بدون رعایت قانون به سفر می روند.

کامران با بیان اینکه در این سفرها، تخصص افراد در نظر گرفته نمی شود، تصریح کرد: مثلا در سفرهای سیاسی و برای مذاکرات افرادی مقامات را همراهی می کنند که مدرک تحصیلی آنها لیسانس ادبیات و یا دکتری فلسفه است.

وی افزود: وقتی ما در کمیته نظارت به ناهمخوانی تخصص افراد با نوع سفر ایراد می گیریم و می گوییم که فرد دارای لیسانس ادبیات چگونه می خواهد در خصوص مسایل سیاسی و یا اقتصادی مذاکره کند، می گویند شغلش همین است.

 نماینده ناظر مجلس در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی مقامات و مسئولان با بیان اینکه اخیرا سفرهای مقامات و مسئولان به خارج از کشور زیاد شده، گفت: مثلا مسئولان دانشگاهها دسته دسته به خارج می روند. از طرف دیگر مسئولین برخی سازمانها و نهادها بدون اجازه به سفر می روند. مثلا شهرداریها و شرکتهایی که زیر 50 درصد دولتی هستند و یا مسئولین شرکت شصتا که با پول کارگران است، بدون اجازه و بی ضابطه به سفر می روند.

کامران در همین راستا به سفر چندی پیش رئیس مجلس ترکیه به ایران اشاره کرد و گفت: این مقام ترک فقط به همراه زنش به ایران آمد اما وقتی از مجلس ما به خارج می روند، چندین نفر خدمه و همراه حضور دارند.

 وی با اشاره به سفر لغو شده روحانی به ایتالیا تصریح کرد: در این سفر قرار بود چندین نفر روحانی را همراهی کنند در حالی که به آن تعداد همراه، نیاز نبود.

نماینده ناظر مجلس در کمیته نظارت بر سفرهای خارجی مقامات و مسئولان با بیان اینکه حق ماموریت نیم میلیون تومانی به آقایان داده می شود، گفت: در سفرهای خارجی بلیط گران، هتل آنچنانی و غذای ویژه با حق ماموریت نیم میلیون تومانی است که همه اینها از بیت المال پرداخت می شود.

کامران گفت: تا حاکمان بر خود سخت نگیرند، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: وقتی چندی پیش طرح «پرداخت ریال به جای دلار و یورو به عنوان حق ماموریت های خارج از کشور» در صحن مجلس مطرح شد، آقایان نماینده با آن مخالفت کرده و به آن رای ندادند تا همچنان ماموریت روزانه نیم میلیون تومانی دریافت کنند.