فعالیت تیم‌های بهداشتی در مرزهای ایران و عراق

به گزارش افکارخبر، شهنام عرشی در رابطه با تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر و تنفسی میان زائران حسینی در ایام اربعین اظهار داشت:‌ دو تیم بهداشتی از چند روز گذشته جهت ارائه خدمات بهداشتی رایگان به زائران حسینی به مرزهای چذابه و مهران اعزام شده‌اند و فعالیت این تیم‌ها تا بازگشت کامل زائران به کشور ادامه داد.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های بهداشتی شامل پزشک، پرستار، کارشناس بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است، گفت: تجهیزات و داروها از طریق استان‌های مرزی و وزارت بهداشت پیش‌بینی شده و ما نیروی انسانی مورد نیاز را از طریق اعزام تیم جهت همکاری با سایر اکیپ‌های درمانی تأمین می‌کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: تمامی تمهیدات توسط دستگاه‌های مختلف جهت پیشگیری زائران از ابتلا به انواع بیماری واگیردار و تنفسی پیش‌بینی شده است.

 وی ادامه داد: تیم‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از چند روز پیش به مرز اعزام شده و تا یک هفته پس از بازگشت زائران به کشور در این منطقه حضور دارند البته قسمت اعظم فعالیت ما هنگام برگشت زائران بوده که ممکن است با بیماری‌های مختلف واگیردار و تنفسی همراه باشند.

عرشی سرماخوردگی فصلی و بیماری‌های تنفسی را از جمله بیماری‌های شایعی برشمرد که ممکن است زائران با آن مواجه شوند و بیان داشت:‌ هدف ما پیشگیری از ابتلا زائران به این بیماری‌ها است بر همین اساس به همه این افراد توصیه می‌کنیم ضمن رعایت اصول بهداشتی از روبوسی و دست دادن با افرادی که علائم و نشانه‌های بیماری‌های ویروسی را دارند خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تا کنون مشکل خاصی از لحاظ ابتلا به بیماری‌ها میان زائران گزارش نشده است و  امیدواریم با رعایت کامل موازین بهداشتی شاهد ابتلای این عزیزان به بیماری هنگام بازگشت از عراق نباشیم.