موج بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) شدت گرفت

به گزارش افکارخبر، با توجه به فرا رسیدن اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و آغاز موج بازگشت زائران از بعد از ظهر روز گذشته، مرز مهران به منظور جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک شدید در مرز، بسته شد تا زائران در مسیر بازگشت از عراق با مشکل مواجه نشوند.

البته با توجه به اختلاف تاریخ برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) بین ایران و عراق، افراد بسیاری قصد داشتند عازم عتبات عالیات شوند اما با درهای بسته مرز مهران مواجه شدند و هر چه به انتظار نشستند تا شاید مرز باز شود، به نتیجه نرسیدند و در نهایت تصمیم به بازگشت گرفتند.

بر اساس این گزارش شب گذشته با توجه به تراکم بسیار بالای جمعیت و خودروها در مرز مهران، مسیر منتهی به این مرز از 10 الی 15 کیلومتری ورودی شهر، مسدود شد که همین مسئله باعث کلافگی و سردرگمی زائران در مسیر برگشت شده است.

در شامگاه اربعین و در حالی که برخی از زائران درصدد ورود به مرز مهران و خروج از کشور برای عزیمت به سمت کربلای معلا بودند با خیل عظیمی از زن و مرد و پیر و جوان مواجه شدند که در حال بازگشت از مرز به سمت شهر ایلام بودند.

افرادی که در حال بازگشت از مرز بودند می‌گفتند از ساعت 15 روز گذشته (سه شنبه)، مرز بسته شده و اجازه تردد به هیچ کس داده نمی‌شود. آن‌ها به زائرانی که قصد حرکت به سمت مرز را داشتند توصیه می‌کردند که از همان نقطه به سمت ایلام تغییر مسیر دهند و به شهرهای خود بازگردند.

بر اساس این گزارش، جمعیت در حال بازگشت به رغم اینکه هنوز بسیاری از زائران از عراق بازنگشته‌اند، با مشکل تامین خودرو در داخل شهر مهران مواجه و بارش شدید باران بر سردرگمی آنها افزوده بود.

در حال حاضر نیز بارش باران در شهر مهران و پایانه مرزی همچنان ادامه دارد و هواشناسی با توجه به این بارش‌ها، نسبت به آبگرفتگی معابر در استان‌های غربی هشدار داده است که قطعاً این موضوع باعث افزایش بارترافیکی زائران در مسیر بازگشت و کند شدن تردد آن‌ها به سمت شهرهای خود می‌شود.

ناگفته نماند با توجه به مصوبات ستاد اربعین، اتوبوس‌های مسافربری شهری و بین شهری از استان‌های مختلف در ورودی شهر مهران مستقر شده‌اند تا نسبت به انتقال زائران به سمت شهرهای مختلف اقدام کنند.

البته علی‌رغم تمامی تمهیدات پیش‌بینی شده برای سهولت در حمل و نقل زائران در مسیر بازگشت، برخی کاستی‌های موجود باعث شده است تا عده‌ای سودجو با سوءاستفاده از ترافیک ایجاد شده در ورودی شهر مهران و درماندگی زائران برای بازگشت، قیمت‌های نجومی برای انتقال زائران از آن‌ها دریافت کنند.