چتر امنیتی روسیه برای ایران و حزب‌الله در جولان

به گزارش افکارخبر، وبگاه «دبکا فایل» نزدیک به نهادهای اطلاعاتی اسرائیل از نگرانی تل‌آویو بابت عملیات روسیه در مرز جولان خبر داد.

در حالی که قرار بود مقام‌های نظامی روسیه و اسرائیل روز گذشته (سه‌شنبه)  جلسه‌ای بابت همکاری با همدیگر تشکیل دهند هاما تا این لحظه هیچ اشاره‌ای به این برگزاری آن نشده است. از سویی «موشه یعلون» وزیر جنگ و سپهبد «گادی ایزنکوت» فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل نگران انگیزه‌های نهان عملیات روسیه در جنوب سوریه درست هم مرز اسرائیل با بلندی‌های جولان هستند.

بر این اساس، نگرانی پیرامون این مورد وجود دارد که شاید مسکو با فراهم کردن چتر امنیتی برای ایران و حزب‌الله صحنه را طوری نماید تا آن‌ها موفق به اجرای طرح دیرینه خود یعنی جاگزینی نیروی‌های سپاه ایران و حزب‌الله با نیروهای سوری در مرز جولان با اسرائیل شوند.

دبکا فایل در خاتمه به معایب ایجاد چتر امنیتی روسیه در جولان به نفع ایران و حزب‌الله لبنان اشاره و نوشت: دو سال تلاش بی‌وقفه ارتش و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در دور نگه داشتن نیروهای ایران و حزب‌الله از مرز با جولان بر باد می‌رود. از سوی دیگر نیروهای حزب‌الله در ورود سپاهیان ایران را در ایجاد مرکز فرماندهی در مرز با اسرائیل خواهند گشود و سیاست و اقدام‌های نظامی مستحکم اسرائیل در ایجاد مانع برای عدم ارسال سلاح‌های ایرانی به دست حزب‌الله از خاک سوریه می‌شود. همچنین حزب‌الله می‌تواند دسترسی مستقیم به جنگ افزار از سوریه داشته و از فاصله کمتری اسرائیل را هدف قرار دهد.