به گزارش افکارخبر، "آناتولی آنتونوف" معاون وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: درآمدهای نفتی یکی از منابع مهم مالی گروه‌های تروریستی در سوریه است. این درآمد سالانه به 2 میلیارد دلار می رسد و از این پولها برای به خدمت گرفتن مزدوران از مناطق مختلف دنیا و تسلیح و تجهیز آنان استفاده می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل است که گروه تروریستی داعش تلاش می‌کند زیرساختها و تأسیسات نفتی را در عراق و سوریه حفظ کند.

آنتونوف گفت: تا قبل از عملیات نظامی روسیه در سوریه که از 2 ماه قبل آغاز شده است، گروه تروریستی داعش ماهانه 3 میلیون دلار از قاچاق نفت‌های سرقت شده درآمد داشت ولی این درآمد در برهه اخیر به 1.5 میلیون دلار کاهش یافته است.

آنتونوف فاش کرد: روسیه در حملات هوایی طی 2 ماه گذشته در سوریه، 32 مرکز و کارگاه پالایش نفت و 23 ایستگاه سوخت گیری را منهدم کرده است، روسیه علاوه بر این 1080 کامیون نفت کش را نابود کرده که این امر باعث شده است حجم نفت استخراج شده توسط تروریستها به نصف کاهش یابد.

آنتونوف اظهار داشت: با وجود ادامه حملات هوایی روسیه به تأسیسات نفتی تروریستها، آنان همچنان درحال دریافت کمکهای مالی گسترده و سلاح و مهمات از ترکیه هستند.

* ورود 2 هزار تروریست به سوریه در یک هفته

وی همچنین فاش کرد: طی هفته گذشته نزدیک به 2 هزار تروریست از اراضی ترکیه وارد خاک سوریه شده‌اند تا به صفوف داعش و جبهه النصره ملحق شوند، علاوه بر این حدود 120 تن مهمات و 250 خودرو برای تروریستها ارسال شده است.

آنتونوف افزود: بر اساس اطلاعات موثق به دست آمده، ترکیه مدتها است که از نظر نظامی درحال سازماندهی اینگونه تحرکات است.

* نقش اردوغان در قاچاق نفت عراق و سوریه

این مسؤول نظامی روس ترکیه را مصرف کننده اصلی نفت سرقت شده توسط ترویستها دانست و  خاطرنشان کرد: مسؤولان ارشد ترکیه و رجب طب اردوغان به صورت شخصی و خانواده او در استخراج غیرقانونی نفت سوریه و عراق و قاچاق آن به اراضی ترکیه دست دارند.

وی تأکید کرد: درآمدهای مالی تجارت با مشتقات نفتی نه فقط باعث افزایش ثروت رهبری سیاسی و نظامی ترکیه می‌شود، بلکه بخش گسترده‌ای از آن درآمدها نیز برای تأمین سلاح و مهمات و مزدوران تازه نفس از ملیتهای مختلف هزینه می‌شود.

آنتونوف از سکوت جامعه جهانی در قبال این موضوع ابراز تعجب کرد و گفت: پسر اردوغان رئیس یکی از بزرگترین شرکتهای انرژی در ترکیه است، و داماد او نیز اخیرا به عنوان وزیر انرژی منصوب شده است.

فیلم