سوء استفاده برخی شرکتهای هواپیمایی از زائرین اربعین

به گزارش خبرنگار افکارخبر از عراق، بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر ایرانی در اربعین امسال به کربلای معلی رفتند و اکثر دستگاه های اجرایی کشور از جمله شهرداری تهران بسیج شدند تا به زائران اربعین حسینی خدمت کنند و با احداث موکب هایی در مسیر جاده نجف – کربلا به خدمت رسانی مشغول بودند.

اما در این میان برخی شرکتهای هواپیمایی از فرصت پیش آمده برای سود جویی استفاده کردند و پول زیادی به جیب زدند. در حالی که قیمت بلیط مصوب تهران- نجف 450 هزار تومان و رفت و برگشت 960 هزار تومان اعلام شده، این شرکت ها بیش از 50 درصد قیمت ها را افزایش دادند.

شرکتهای هواپیمایی مذکور با واگذاری بلیط هواپیما به صورت چارتر و فروش بلیط با قیمتها تا یک میلیون و 500 هزار تومان نه تنها هیچ سهمی از خدمت به زائران حسینی به عهده نگرفتند بلکه از زائران سود جویی و سوء استفاده کردند.

عجیب تر اینکه یکی از مسئولان ایرانی مستقر در عراق به این شرکتهای هواپیمایی پیشنهاد داد تا حداقل برای جلوگیری از سرگردانی مسافران زائر خود در فرودگاه نجف که پروازهایشان با تاخیر مواجه می شود، موکب احداث کنند تا این مسافران در موکب مذکور استراحت کنند اما این پیشنهاد را قبول نکردند.

این مسئول ایرانی مستقر در عراق در همین زمینه به خبرنگار ما گفت: این شرکت های هواپیمایی نه تنها برای زائران اربعیین هیچ اقدامی نکردند و هیچ موکبی احداث نکردند بلکه از فرصت ازدحام مسافران و تقاضا برای بلیط سوء استفاده کردند و با افزایش 50 درصدی قیمت ها، سودهای کلانی به جیب زدند.