باشگاه‌هایی که به تیم امید بازیکن ندهند، ۳ بر صفر بازنده می‌شوند

به گزارش افکارخبر، اسماعیل حسن‌زاده درمورد اینکه تیم نفت بازیکنانش را در اختیار تیم امید قرار نداده، اظهارداشت: من کاری با باشگاه خاصی ندارم بلکه طبق قانون و آیین‌نامه انضباطی با باشگاه‌هایی که از در اختیار قرار دادن بازیکنان‌شان در تیم‌های ملی استنکاف کنند، با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: باشگاه‌ها باید در روز های فیفا و همچنین روزهای برنامه‌ریزی‌شده که در تقویم فوتبال ملی گنجانده شده ، بازیکنان‌شان را در اختیار تیم‌های ملی قرار بدهند. در غیر اینصورت طبق ماده 83 آیین‌نامه انضباطی چنین باشگاه‌هایی حق استفاده از آن بازیکنان ملی را ندارند.در صورتی که از آن بازیکن ملی در مسابقات باشگاهی استفاده کنند، حتی بدون شکایت تیم حریف 3 بر صفر بازنده خواهند شد. این باشگاه‌ها همچنین حق نقل‌ و انتقال چنین بازیکنانی را هم نخواهند داشت.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در صورتی که باشگاه‌ها اعلام کنند خود بازیکن از حضور در تیم ملی استنکاف کرده، در آن صورت بازیکن 3 تا 7 جلسه محروم خواهد شد. همچنین ممکن است تا 30 میلیون تومان جریمه نقدی شود، البته تمام جرایمی که در نظر گرفته شده، فقط در صورتی قابل اجرا است که مقامات رسمی یعنی مدیر تیم‌های ملی یا سرمربی یا رئیس فدراسیون و دبیر فدراسیون خواستار رسیدگی به این وضعیت شوند که در این صورت کمیته انضباطی ورود پیدا می‌کند و باشگاه‌ها و بازیکنان را طبق قوانینی که گفتم جریمه خواهد کرد.