به گزارش افکارخبر، محمود نبوی اظهار داشت: خوشبختانه بیماری وبا در عراق نسبت به ماه‌های پیش بسیار کاهش یافته و تا کنون گزارشی از ابتلا زائران ایرانی به وبا نداشته‌ایم، البته موارد مشکوک مورد آزمایش قرار گرفته تا جهت درمان به موقع آنها اقدام و از سرایت این بیماری به افراد دیگر جلوگیری شود.

وی افزود: پیش از این ستادی جهت پیشگیری از بیماری‌های واگیر توسط وزارت بهداشت تشکیل شده است و خوشبختانه در حال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ البته در فصل تابستان که زائران ایرانی به عراق سفر می‌کردند موارد ابتلا به وبا چند مورد گزارش شد که با اقدام به موقع مشکل رفع و این افراد بهبود یافتند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه از سه هفته قبل نیز مورد مثبتی از موارد مشکوک به وبا میان زائران نداشته‌ایم، گفت: تیم‌های بهداشتی ایران جهت ارائه خدمات به زائران حسینی از چند روز گذشته به کربلا، نجف و مسیر پیاده‌روی زائران به عراق اعزام شده‌اند و تیم‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه مستقر هستند.

نبوی با بیان اینکه تمامی مسائل بهداشتی همچون آب و غذای ارائه شده به زائران مورد توجه ما قرار دارد، گفت: تا کنون مشکل خاصی در این زمینه نداشته‌ایم و از لحاظ نظافت و تخلیه زباله‌ها ساماندهی مناسبی با همکاری دستگاه‌هایی همچون شهرداری انجام گرفته است.

وی به زائران توصیه کرد: از مصرف آب آشامیدنی باز خودداری کرده و ترجیحاً‌ جهت حفظ سلامتی خود از آب‌های بسته‌بندی استفاده کنند، همچنین تمهیدات بهداشتی را جهت پیشگیری از بیماری‌های واگیردار رعایت کنند.