به گزارش افکارخبر، احد وظیفه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در خصوص آخرین وضعیت هوای کشور اظهار کرد: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی سامانه فعال بر غرب و جنوب غرب کشور به تدریج شمال غرب کشور را نیز در برمی‌گیرد. بنابراین در این مناطق ابرناکی، بارش باران ،در پاره‌ای نقاط رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 

وی افزود: این سامانه از بعد از ظهر دامنه‌های جنوبی البرز را نیز فرا می‌گیرد و از شب با نفوذ جریان‌های سرد شمالی ضمن کاهش محسوس دما در سواحل دریای خزر، بارش شدید می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد.

 

این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: این موج روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق کشور و در روز جمعه به صورت پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی فعال خواهد بود و روز شنبه موج ‌دیگری از سمت غرب به کشور وارد و در نوار غربی کشور سبب ابرناکی و بارندگی خواهد شد.

 

وظیفه بیان کرد: شدت بارش در روز پنج‌شنبه و طی روز جمعه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی خواهد بود و شدت بارش در روز شنبه در استا‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

 

وی گفت: خلیج فارس از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه مواج است. از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده کاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه‌شمالی کشور بین 10 تا 15 درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

 

کارشناس هواشناسی افزود: طی امروز آسمان مناطق شمال شرق و جنوب غرب عراق نیمه ابری تا ابری، که گاهی با رگبار ، رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود و در شهر زیارتی کربلا نیز بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

وظیفه گفت: روز پنجشنبه وزش باد شدید و گرد و خاک در مناطق جنوبی عراق دور از انتظار نخواهد بود و از بعدازظهر امروز جریان وزش باد شمالی شده و از جمعه تا دوشنبه کاهش محسوس دما بین 7 تا 12 درجه سلسیوس در نیمه غربی کشور و عراق پیش‌بینی می‌شود که گاهی با وزش باد شدید شمالی و کاهش دما محسوس خواهد بود.