سخنان محسن هاشمی خریداری ندارد مگر گروه های خاص

به گزارش افکارخبر،حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات محسن هاشمی که گفته بود «وقتی پدرم رئیس بود، مجلس هم در رأس امور بود»، اظهار داشت: اینگونه اظهارنظرها که همه چیز را قائم به خودشان و منحصر به ورود یا حضور خودشان می‌دانند و برای دیگران هیچ نقشی قائل نیستند، متکبرانه و مغرورانه و سخنی انحصارگرایانه است.

وی افزود: امام‌خمینی (ره) که می‌فرماید مجلس در رأس امور است، این در رأس امور بودن مجلس را قائم به شخص نمی‌دانستند، بلکه امام شاکله و ساختار مجلس که موجب ایفای نقش مردم در حاکمیت و نظارت بر دولت می‌شود را در رأس امور می‌دانستند.

نماینده دشتستان در مجلس بر همین اساس یادآور شد: امام به جای اینکه برای برخی افراد جایگاهی قائل شوند همیشه برای جایگاه‌های مردمی احترام و حرمت ویژه‌ای قائل بودند و آن ساختار را تقویت و از حضور مردم در حکومت حمایت می‌کردند.

وی ادامه داد: اینگونه سخن گفتن انحصارگرایانه است که خیلی خریدار ندارد، قطعاً مشتری و خریدار این حرف‌ها و سخن‌ها افرادی هستند که تعصبات و تعلقات حزبی دارند و وابسته به جریان و گروه خاصی هستند، اینگونه سخنان برای آنان خوشایند است، قطعاً این سخنان برای آحاد مردم مطلوب نیست، مردم برای حضور حداکثری ملت در عرصه انقلاب کردند و استمرار آن را تحت لوای ولایت‌فقیه می‌دانند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه اینگونه اظهارنظرها هیچ مبنایی ندارد، گفت: مجالس در دوره‌های متعدد در کشور ما فراز و نشیب‌های فراوانی داشتند، در برخی مقاطع شاهد بودیم نمایندگان مجلس تصمیماتی اتخاذ کردند یا رفتارهایی داشتند که بعدها مشخص شد این تصمیمات با خواسته‌های مردم زاویه داشته است.

وی در پایان با بیان اینکه خود ساختار مجلس شورای اسلامی به عنوان رکنی از جمهوریت و اسلامیت نظام واقعیتی است که تاکنون استمرار داشته و همیشه در رأس امور بوده است، خاطرنشان کرد: این طور نیست که رئیس مجلس نقش اول را در مصوبات، قانونگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های پارلمان داشته باشد، رئیس مجلس در ساختار پارلمان نقش برنامه‌ریزی‌کننده و اداره‌کننده جلسات مجلس را داشته است نه اینکه شخصاً تصمیم‌گیری کند و یا قانونی را نقض یا ایجاد کنند و یا اینکه تصمیمی بگیرد، این نمایندگان مجلس هستند که همگی با هم درباره موضوعات مختلف تصمیم‌گیری می‌کنند.