اوباما: مداخله نظامی برای شکست داعش الزامی است

به گزارش افکارخبر، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس گفت در حالیکه به قولش در خصوص عدم "تهاجم به سبک جنگ عراق" با اعزام نیروی زمینی پایبند است اما مداخله نظامی برای شکست گروه تروریستی داعش الزامی است.

اوباما همچنین از استراتژی‌های کنونی آمریکا شامل عضویت در ائتلاف 65 کشور علیه داعش و نیز همکاری‌ها در داخل سوریه و عراق دفاع کرد.

وی گفت:‌ "ما توانسته‌ایم داعش را از مناطقی که گرفته‌ایم عقب برانیم، اما در عراق و سوریه در حال ایجاد شراکت‌هایی با قبایل و سنی‌هایی که مایل به نبرد با داعش هستند، می‌باشیم."

اوباما می‌گوید با توجه به عملیات‌های اف‌بی‌آی برای شناسایی حامیان داعش در تمام 50 ایالت آمریکا و نیز رکوردشکنی بازداشت‌های مرتبط با تروریسم از یازده سپتامبر 2009 تاکنون، "هیچ شکی وجود ندارد" که آمریکایی‌ها درباره بروز حملاتی مشابه پاریس در آمریکا نگرانی دارند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز امروز در نشست سازمان همکاری و امنیت اروپا در بلگراد در سخنانی تصریح کرد: من فکر می‌کنم می دانیم بدون اینکه نیروی زمینی را پیدا کنیم که برای مقابله با داعش آماده شده باشد، نمی توان به طور کامل تنها از طریق هوایی پیروز شویم. اشاره جان کری به نیروی زمینی است که توسط سوریه یا کشورهای عربی ایجاد شده باشد.