به گزارش افکارخبر،اخیراً صحبت‌های بسیاری درباره فروش نفت داعش در کشور ترکیه و خرید آن توسط سردمداران حزب عدالت و توسعه  در این کشور به گوش می‌رسد.

**نفت داعش در سوریه عمدتاً از چاه‌های "دیرالزور" تأمین می‌شود

نفت داعش در سوریه که عمدتاً از چاه‌های نفت "دیرالزور" تأمین می‌شود، توسط صدها کامیون به کشور ترکیه و از طریق استان  "حلب" منتقل می‌گردد که البته فدراسیون روسیه با حمله به کامیون‌های نفتی داعش به درآمد و اقتصاد این گروه تروریستی آسیب جدی وارد کرده است. 

 

ترکیه مشتری نفت داعش + نقشه و تصاویر

ترکیه مشتری نفت داعش + نقشه و تصاویر

 

**شویگو: ترکیه بزرگترین مصرف کننده نفت قاچاق شده از طرف داعش است/داعش روزانه سه میلیون دلار از فروش نفت به ترکیه درآمد کسب می کند

"سرگئی شویگو،" وزیر دفاع روسیه اعلام کرد ترکیه بزرگترین مصرف کننده نفت قاچاق شده از طرف داعش است. وزیر دفاع روسیه در نشست خبری در  "مسکو" افزود: داعش روزانه سه میلیون دلار از فروش نفت به ترکیه درآمد کسب می کند.

 

 

 

شویگو گفت: داعش بیشتر محموله های نفت را شبانه به ترکیه ارسال می کند و  تروریست ها در مقابل تحویل نفت به ترکیه مقدار بسیار زیادی سلاح دریافت می کنند.  وی ادامه داد: داعش روزانه دویست هزار بشکه نفت از عراق و سوریه به ترکیه قاچاق می‌ کند.

 

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: بیش از سه هزار دستگاه کامیون در قاچاق نفت به ترکیه فعالیت می کنند و حملات هوایی باعث نصف شدن درآمد نفتی داعش که اصلی ترین منابع تامین مالی این گروه بوده، شد. بخشی از نفتی که داعش قاچاق می‌کند در داخل ترکیه فروخته می‌شود و بخش دیگری از آن هم از دو بندر این کشور به خارج صادر می‌شود؛ تانکرهای حامل نفت قاچاق بدون هیچ مانعی از مرزهای ترکیه عبور می کنند.

 

ترکیه مشتری نفت داعش + نقشه و تصاویر

 

 

ترکیه مشتری نفت داعش + نقشه و تصاویر

 

وی تاکید کرد : برای شکست دادن داعش باید ضربات شدیدی به منابع مالی آن وارد شود ؛  "رجب طیب اردوغان" و خانواده وی در معاملات نفتی با گروه تروریستی داعش مشارکت دارند.

 

این اتفاقات در حالی رخ داده که ترکیه هر گونه ارتباط با داعش را رد می‌کند و معتقد است هیچ تجارتی در حوزه نفت و انرژی با ترکیه نداشته است اما شواهد و عکس‌های ماهواره‌ای روسیه گویای نکته دیگری است.

"سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه در این زمینه اظهار داشت: درباره عملیات قاچاق نفت از سوریه و عراق به ترکیه، به زودی مدارکی را به سازمان ملل متحد ارائه خواهیم کرد. لاوروف افزود: آمادگی دیدار با وزیر خارجه ترکیه را در  "بلگراد" دارم و این که در دیدار با وی چیز جدیدی از او نشنوم، بسیار حزن انگیز خواهد بود.

** جنگ داعش با سلاح‌های ارتش ترکیه

وزارت دفاع روسیه اخیراً با انتشار عکس‌های هوایی نشان داده که داعش از طریق مرزهای شمالی و شرقی نفت خود را به ترکیه قاچاق می‌کند و در مقابل انواع سلاح را در مبادی مرزی تحویل می‌گیرد تا بتواند در سوریه به جنگ با ارتش این کشور ادامه دهد. 

 

ترکیه مشتری نفت داعش + نقشه و تصاویر

 

**آمریکا موافق فروش نفت داعش است

امپریالسم با موافقت فروش نفت داعش به ترکیه به نحوی اولا یک کمیسیون نقدی (ولو ناچیز) از تروریست‌ها دریافت می‌کند و ثانیا کارخانه‌های اسلحه‌سازی ایالات متحده تا زمانی که در منطقه غرب آسیا جنگ و خونریزی وجود دارد، رونق خواهند داشت؛ زیرا تروریست‌های داعش با فروش نفت ، سلاح تهیه می‌کنند و لاجرم کشورهایی که در مواجهه با این گروه تروریستی هستند نیز اسلحه خواهند خرید و این پروسه منجر به رونق کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا می‌شود.

ایالات متحده آمریکا به عنوان همپیمان بزرگ ترکیه در منطقه غرب آسیا تلاش می‌کند با نادیده گرفتن فروش نفت تروریست‌های داعش به این کشور، به نحوی نقش تصمیم‌ساز در حمایت از دولت "اعتدال و توسعه" ترکیه داشته باشد و از این طریق با دریافت امتیازاتی از "اردوغان" همچون انتقال جنگنده های کلاس "فانتوم" خود به پایگاه "اینجرلیک"، (در شهر "آدانا" جنوب ترکیه) حضور نظامی خود را در ترکیه تقویت کند.  

عضو حزب مخالف جمهوریخواه خلق در پارلمان ترکیه تأکید کرد: "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور این کشور، و نزدیکانش از عناصر گروه تروریستی داعش نفت خریده اند. " آران اردام"، که عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان ترکیه  است، در گفتگوی مطبوعاتی عنوان داشت: اطلاعات نشان می دهد که کامیونها و کانتینرهایی که ماه گذشته از سوی هواپیماهای روسی بمباران شدند، حاوی محموله های نفتی بودند که از شمال سوریه به عراق و از آنجا به ترکیه قاچاق شده بودند.

 

این نماینده مخالف حزب حاکم ترکیه گفت: اطلاعاتی در دست دارد که ثابت می کند این کامیونها و کانتینرها که تعداد آنها به 500 عدد می رسد، همگی مربوط به شرکت  "بایراک" ترکیه هستند و این شرکت متعلق به خانواده  "داماد اردوغان" است.
 

به هر حال انتقال نفت از سوریه به ترکیه توسط داعش اقدامی است که برای این گروه تروریستی سالیانه بین 600 میلیون تا 1 میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌کند که این پول‌ها عمدتاً یا صرف خرید سلاح برای این گروه تروریستی می‌گردد و یا برای حقوق پرسنل داعش هزینه می‌شود که به نظر می‌رسد با توجه به شواهد و قرائن دولت ترکیه و شخص  "رجب طیب اردوغان"  رئیس‌جمهور این کشور مسبب اصلی انتقال نفت از سوریه به ترکیه است.