کفاشیان: مگر کی‌روش می‌خواهد جای مایلی‌کهن را تنگ کند؟

به گزارش افکارخبر، مسائل و حواشی مربوط به فوتبال کشور هیچ‌گاه تمامی ندارد و اگر شما به عنوان یک خبرنگار در خصوص تمام این مشکلات و حواشی با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال امروز به گفت و گو بپردازید، به طور حتم دوباره طی 24 ساعت به اندزاه‌ای حرف و حدیث‌ها و شایعات در خصوص فوتبال زیاد می‌شود که می‌توان در همین فاصله 24 ساعته دوباره به یک گفت و گوی تفصیلی دیگر با رئیس فدراسیون فوتبال پرداخت.

بر همین اساس با بازگشت علی کفاشیان به ایران یک بار دیگر این فرصت دست داد تا درباره مسائل باقی مانده از سفرش به هند، دعواهای ناتمام کی‌روش با برخی از ارکان فوتبالی از جمله اسدی و مایلی‌کهن و انتخابات فدراسیون فوتبال و چند موضوع حاشیه‌ای دیگر با رئیس فدراسیون فوتبال گفت و گویی را انجام دهیم که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

از سفرنامه خود به هند با وجود اینکه در گفت و گوهای اخیر خود به تفصیل در مورد ماحصل سفر صحبت کردید، آیا هنوز هم مسأله‌ای هست که باقی مانده باشد؟

هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از تشکیل جلسه خود در دهلی نو ابتدا گزارش عملکرد کمیته‌های مختلف را شنیده و برای مصوب شدن برخی از پیشنهادات بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های لازم را به عمل آورد. علاوه بر این مصوبات، بودجه کل سال 2016 کنفدراسیون فوتبال نیز به تصویب اعضا رسید.

این بار خیلی زود به بحث تیم ملی و مرخصی کی‌روش برسیم. در این مدت که کی‌روش در ایران نیست، آیا برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه مختل نخواهد شد؟

خیر چون دستیاران کی روش در ایران حضور دارند و مسابقات مختلف را زیر نظر می‌گیرند و مطمئن باشید که آنها به عنوان چشمان کی‌روش، گزارش‌های لازم را به وی خواهند داد و هیچ اختلالی در برنامه‌ها ایجاد نمی‌شود.

آیا کی‌روش قطعاً برای نظارت بر تیم امید راهی قطر خواهد شد؟

ان‌شاءالله، بله.

در این صورت او مستقیم به قطر خواهد رفت یا به ایران می‌آید و سپس با همراهان خود برای نظارت بر تیم امید در مسابقات انتخابی المپیک به دوحه خواهید رفت؟

در این مورد هنوز چیزی قطعی نشده است.

کی‌روش با چه هدفی راهی قطر می‌شود؟

سرمربی تیم ملی برای کمک به تیم امید و نظارت بر بازیکنان مشترک تیم های ملی امید و بزرگسالان به قطر می‌رود و این موضوع می‌تواند انگیزه زیادی هم برای تمام بازیکنان امید ایجاد کند، ضمن اینکه او از نزدیک بازی‌ها را خواهد دید و اگر خاکپور هم بخواهد می‌تواند از کی‌روش کمک و مشورت بگیرد که البته این موضوع اجباری نیست.

به نظر می‌رسد مایلی‌کهن که در رقابت‌های انتخابی المپیک با این وضعیت رسماً‌ زیردست کی‌روش شده است به این موضوع انتقاد داشته و دلیل انتقادها و عصبانیت او به وضوح مشخص شده است.

بحث این حرف‌ها نیست. کی‌روش با سفر به قطر جای کسی را تنگ نمی‌کند، بلکه او به قطر می‌رود تا بازی تیم امید را ببینید و به این تیم کمک کند.

با این وضعیت مطمئنید که بین کی‌روش و مایلی‌کهن دعوا نخواهد شد؟

نترسید این اتفاق نخواهد افتاد.

یعنی دیگر از اظهارات جنجالی مایلی کهن خبری نخواهد شد؟

در هر صورت با کاشانی صحبت کردم و تذکرات لازم را به او دادم تا مایلی‌کهن در مسائلی که به او ارتباطی ندارد صحبت نکند.

چندی پیش یک اظهارنظر از شما منتشر شده بود مبنی براینکه به کی‌روش گفته‌ام خیالت برای ادامه کار راحت باشد چون همچنان به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال باقی خواهم ماند. واقعا چنین حرفی به او زده‌اید؟

من به همه می‌گویم که در فدراسیون خواهم ماند تا همه کارشان را به نحو احسن انجام دهند هرچند که کی‌روش نیز باید خیالش از این موضوع راحت باشد که مدیری که با او کار می‌کند برای ادامه کار در فدراسیون می‌ماند. من به کی‌روش گفته بودم خیالت راحت باشد من همچنان هستم و کارت را محکم انجام بده.

در سفر با هند با علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال همسفر بودید. در این سفر توصیه‌های لازم را به او کردید تا کمتر علیه کی‌روش صحبت کند.

بله، ما با هم کاملاً هماهنگ هستیم. البته قبلاً هم در این مورد با او صحبت کرده بودم اما در هند این فرصت پیش آمد تا در این خصوص بیشتر با او صحبت کنم.

موضوع پیراهن‌ تیم ملی به کجا انجامید؟ برخی گفتند با جوما تمام کرده‌ایم اما گویا هنوز لی‌نینگ هم شانس دارد.

هنوز تکلیف لباس‌های تیم ملی مشخص نیست و در حال مذاکره هستیم.

بازی دوستانه با تیم‌های اروپایی به کجا رسید، بازی با نروژ و مقدونیه گویا قطعی شده است؟

تیم ملی خردادماه در اروپا به احتمال زیاد با کشورهای مقدونیه و نروژ بازی می‌‌کند. البته پس از سفر هفته آینده دبیرکل فدراسیون فوتبال نروژ به ایران، برنامه دقیق سفر تیم ملی به اروپا و زمان قطعی دو دیدار پیش‌رو تعیین و اعلام خواهد شد.

چندی پیش با سفر به آلمان با رئیس فدراسیون این کشور ملاقاتی داشتید و حتی گفته می‌شد در این دیدار قرار برگزاری یک دیدار دوستانه نیز بین دو کشور ایران و آلمان گذاشته شده است.

فعلا که رئیس فدراسیون فوتبال آلمان استعفا کرده است و در این کشور دبیرکل همه کاره هست. باید صبر کنیم تا اوضاع در فدراسیون فوتبال آلمان سر و سامان بگیرد بعد در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

در گفت و گویی که با فارس داشتید از حضور قطعی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال خبر دادید. برای حضور در انتخابات که پشیمان نشده‌اید؟

خیر. در ابتدا خیلی تصمیمی برای آمدن نداشتم اما الان با قدرت می‌گویم که من هم هستم البته اگر کسی قوی‌تر از من بیاید این امانت را به وی واگذار خواهم کرد.

از رقبا نمی‌ترسید یا از اینکه خودتان برای سومین بار رئیس نشوید هراس ندارید؟

خیر. رقیبان انتخاباتی ترس ندارند ضمن اینکه از اینکه دوباره رئیس نشوم هم نمی‌ترسم. بنده تمایل دارم تا همه در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کنند و خودم هم کمک می‌کنم تا همه بیایند. امیدوارم ورزشی ها و به خصوص فوتبالی‌ها بیایند تا فوتبال به دست فوتبالی‌ها بیفتد چون ما که برای دوومیدانی هستیم!

مراحل و اقدامات مربوط به انتخابات فدراسیون فوتبال از چه زمانی آغاز می‌شود؟

اگر برگزاری انتخابات در 15 اسفند قطعی شود به طور حتم از 2 ماه قبل کارهای لازم برای انتخابات و حضور نامزدها در پست‌های مختلف را انجام می‌دهیم تا همگان از جزئیات کار مطلع شوند.

اگر بلاتر برای حضور در انتخابات فیفا مشکلی نداشته باشد باز هم رأی AFC شیخ سلمان است؟

اولویت ما همچنان حمایت از بلاتر است، اما اگر بلاتر نباشد از شیخ سلمان حمایت خواهیم کرد. در هر صورت در هیأت رئیسه بعدی AFC که همزمان با مسابقات انتخابی المپیک در قطر برگزار می‌شود، با توجه به اینکه در آن زمان، فرصت کمتری تا انتخابات فیفا پیش‌رو داریم به طور حتم برای حمایت از شیخ سلمان یا هر فرد دیگر به جمع بندی رسیده تکلیف این موضوع را روشن خواهیم کرد.

به عنوان سؤال پایانی، بحث ترمیم و بازسازی چمن کمپ تیم ملی به کجا رسید؟

این موضوع یکی از پیش شرط‌های کی‌روش برای ادامه کار با تیم ملی است و هرچه سریع‌تر باید در خصوص ترمیم چمن کمپ دست به کار شویم. در حال رایزنی با وزارت ورزش و برخی نهاد ها هستیم و اگر وزارت ورزش در این خصوص بودجه‌ای به ما ندهد باید از جاهای دیگر منابع مالی برای ترمیم و بازسازی زمین چمن کمپ را تأمین کنیم تا این مشکل را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم.