15 هزار نیروی نظامی در جنوب ترکیه آماده عملیات هستند

به گزارش افکارخبر، رجب طیب اردوغان -- رئیس جمهور ترکیه -در گفتگو با خبرنگارانی که در بازگشت از قطر وی را در هواپیما همراهی کردند، در پاسخ به این سوال که اگر نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه در پی تحکیم جایگاه خود در این کشور باشند، آنکارا چه موضعی اتخاذ خواهد کرد؟ گفت: "اولویت نیروهای ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های افراطی است. ما همواره تاکید کرده ایم که با همه گروهای تروریستی مخالفیم."

 

وی گفت: "در مناطق ترکمن نشین سوریه نیروهای حزب دموکراتیک کردها و یگان های مدافع خلق حضور ندارند. داعش در جرابلس حضور دارد. ما به همراه نیروهای ائتلاف با داعش مبارزه می کنیم. با اوباما نیز گفتگو کردیم . عملیات ادامه خواهد یافت. همزمان با ادامه حملات هوایی ائتلاف، نیروهای ارتش آزاد سوریه و مخالفان میانه رو نیز به عملیات زمینی ادامه خواهند داد."

 

رئیس جمهور ترکیه افزود: "خبرهایی درباره استقرار 15 هزار نفر از نیروهای نظامی این کشور در منطقه ای به طول 98 کیلومتر در نوار مرزی ترکیه و سوریه منتشر شده، اشتباه است. این نیروها در منطقه ای در جنوب ترکیه مستقر شده اند. در آن منطقه نیروهای ارتش آزاد سوریه حضور دارند. 15 هزار نیروی نظامی ما نیز با تانک و واحدهای توپخانه در آن منطقه در وضعیت آماده باش هستند.

 

اردوغان گفت: هواپیماهای ما در عملیات نیروهای ائتلاف مشارکت می کنند. برنامه آموزش و تجهیز مخالفان سوری ادامه دارد. من امیدوارم مشکلات در مناطق ترکمن نشین نیز هر چه زودتر پایان یابد.