امید برای شکست طلسم تیم ملی امید

به گزارش افکارخبر، تیم ملی امید فوتبال کشورمان حالا بعد از مدت ها همه را برای حضور دوباره در المپیک امیدوار کرده است.

 

تیمی که تاکنون چهل سال است در رویای حضور در المپیک به سر می برد حالا با جمع کردن ستارگان امید فوتبال ایران که بعضا از ستاره های تیم ملی بزرگسالان و لیگ برتر محسوب می شدند امید حضور در المپیک را بر همه زنده کرده است.

 

نتایج درخشان این تیم در رقابت‌های غرب آسیا پس از کسب نتیجه ضعیف در ور اول مسابقات انتخابی المپیک، این امید را به وجود آورد که می توان پس از چهل سال به المپیک رسید. به همین دلیل حالا ما شاهد آن هستیم که علاوه بر همکاری باشگاه ها مربیان و سازمان لیگ، فدراسیون هم تعامل خوبی با این تیم دارد و از طرف دیگری تیم امید توانسته یکی از مهمترین مشکلات موجود در فوتبال امروز کشور را حل کند و آن هم حل مسائل مالی به کمک خیرین است! که البته جای بسی تامل دارد. تیم ملی امید تاکنون اردوهای خوبی برگزار کرده‌اند و برنامه های خوبی هم برای انجام اردوها قبل از مسابقات انتخابی المپیک دارند اما حبیب کاشانی مدیر تیم ملی می گوید؛ فضای کشور با این که ده ماه له المپیک مانده است اصلا المپیکی نیست.

 

یمن که حالا درگیر جنگ است هشت ماه است که در اردو به سر می برد و این نشان می دهد که چقدر کار سختی پیش روی تیم‌هاست اما تیم ملی امید علاوه بر شرایط مناسبی که دارد درگیر حاشیه‌هایی هم هست، حاشیه‌هایی که سال‌هاست باعث شده ورزش ما آن طور که باید و شاید عمل نکند و آن هم درگیری ها و مصاحبه‌های مدیر فنی تیم ملی امید است. مصاحبه‌هایی که بر علیه کارلوس کی روش مربی پرتغالی تیم ملی بزرگسالان انجام می شود و علاوه بر برهم زدن آرامش روانی تیم ملی بزرگسالان، جو حاکم بر تیم های ملی را خراب می کند. سرانجام این مصاحبه ها و برهم زدن جو خوب تیم‌های ملی به جایی رسید که از کی روش و مایلی کهن خواسته شد دیگر مصاحبه نکنند.

 علاوه بر این مشکلات، مسائل جدیدی تیم ملی را وارد حاشیه و مشکل کرده است از جمله آنها می توان به حضور نداشتن 3 بازیکن تیم فوتبال نفت تهران در اردوی ترکیه به دلیل کمبود بازیکن در این تیم اشاره کرد و از دیگر مشکلات بزرگ تیم ملی امید برای المپیکی شدن  می توان به برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در آسیا در روزهای غیر از فیفا دی اشاره کرد.

 

مسابقات انتخابی المپیک 2016 ریو دوژانیرو از  22دی ماه تا دهم بهمن ماه در قطر برگزار می شود و تیم ملی امید باید به مصاف قطر میزبان، سوریه و چین برود و این در حالی است که این مسابقات در فیفا دی نیست و باعث می شود تا به احتمال زیاد مشکلاتی برای حضور لژیونرها به وجود آید، سردار آزمون و سعید عزت الهی که در لیگ روسیه و در تیم روتوست بازی می کنند اگر چه در آن تاریخ از لحاظ قانونی نمی‌توانند از تیم خود جدا شوند ولی به دلیل این که تعطیلات لیگ روسیه به دلیل فصل زمستان مصادف با این تاریخ است احتمالا در صورت رایزنی فدراسیون فوتبال و این باشگاه روسی مشکلی برای حضور ملی پوشان لژیونر در مسابقات نخواهند داشت اما اگر حتی مشکلات عزت الهی و آزمون هم حل شود مشکل دیگری وجود دارد و آن هم جهانبخش کاپیتان تیم ملی امید است. زیرا این مسابقات دقیقا در زمانی برگزار می شود که تعطیلات دو هفته ای لیگ هلند به پایان رسیده و جهانبخش باید برای تیمش به میدان برود و این مشکل می تواند دردسر ساز شود و نیازمند رایزنی های زیادی است.

 

محمد خاکپور با وجود این مشکلاتی که وجود دارد معتقد است تنها زمانی می توان موفق شد که همه نیروها حضور داشته باشند.

 

یک ماه تا پایان طلسم چهل ساله

 

تیم ملی امید کمتر از دو ماه دیگر زمان باری حضور در مسابقات انتخابی المپیک دارد و از همین رو برنامه های فشرده تر اردویی وجود دارد. در همین مورد محمد خاکپور می گوید: پس از برگزاری اردوی آماده سازی در ترکیه، اردوی بعدی ما در کیش خواهد بود. هماهنگی های لازم صورت گرفته است و مقرر شده است تا در زمان حضور در کیش با یک تیم از آسیای میانه و یا آسیای شرقی بازی دوستانه ای برگزار کنیم.

 

همچنین خاکپور در خصوص حضور در قطر هم گفته است: سعی می کنیم با هماهنگی سازمان لیگ چند روز زودتر عازم قطر شویم تا بتوانیم بازی دوستانه ای با ویتنام داشته باشیم به هر صورت تیم ملی امید پس از قهرمانی در جام غرب آسیا حالا امیدوار است تا بتواند تابوی چهل ساله را بشکند.

 

دعوت شدگان به تیم ملی امید

 

تیم ملی امید در حالی می خواهد طلسم چهل ساله حضور در المپیک را بشکند که بازیکنان خوب و بزرگی لیگ برتری را در اختیار دارد، بازیکنانی که هر کدام نقش چشمگیری در این فصل در تیم‌هایشان داشته‌اند.

 

ملی پوشان برای اردوی ترکیه از میان 13 تیم انتخاب شدند که به جز تیم های خونه به خونه و نفت مسجد سلیمان از لیگ یک، سایر تیم های لیگ برتری هستند. از این دو تیم لیگ دسته یک تنها 2 بازیکن به تیم ملی دعوت شده‌اند و علاوه بر این ها امیر عابدزاده هم بازیکنی است که نه تنها در لیگ برتر حضور ندارد بلکه در هیچ تیمی حضور ندارد ولی دوباره به تیم ملی دعوت شده است.

 

تیم های استقلال تهران، پرسپولیس تهران و نفت تهران از جمله تیم‌هایی هستند که بیشترین ملی پوش را با 3 بازیکن در تیم ملی دارند.

 

اسامی ملی پوشان دعوت شده به شرح زیر است:

 

استقلال تهران(حبشی، کریمی، اسماعیلی) پرسپولیس تهران( حیدریه،‌کمندانی، نورالهی) نفت تهران( دانشگر، علیاری، مطهری) سپاهان اصفهان( روشندل، فاضلی) ذوب آهن اصفهان( پهلوان،‌مهدی پور)سایپا( ترابی، رحمانی) راه آهن(‌میلاد و مهرداد محمدی) تراکتورسازی تبریز(‌اخباری، ثاقبی) خونه به خونه( محسن زاده) پدیده (‌مرادمند) ملوان( کنعانی) نفت مسجد سلیمان( کرملاحچب)

از نکات جالب دعوت ملی پوشان می توان به حضور برخی از بازیکنان هر دو تیم ملی بزرگسالان و امید اشاره کرد.

 

اخباری، میلاد محمدی، کنعانی و ترابی از جمله بازیکنانی هستند که هم در تیم کی روش بوده‌اند و هم در تیم خاکپور، که از این میان میلاد محمدی و مهدی ترابی در مقابل گوام حضور داشته‌اند. البته لازم به ذکر است که علاوه براین بازیکنان سعید عزت الهی، سردار آزمون و جهانبخش از جمله دیگر ملی پوشان حاضر در هر دو تیم هستند.

 

بازیکنان کلیدی لیگ برتر در تیم ملی امید

 

بازیکنانی که توسط محمد خاکپور به تیم ملی امید دعوت شده‌اند افرادی هستند که تاکنون برای تیم‌هایشان  در لیگ درخشیده‌اند و عملکرد فوق العاده‌ای داشتند.

 

1-    محمدرضا اخباری با 1170 دقیقه حضور در تمامی بازی های تیمش در لیگ حضور داشته است.

2-    مهرداد محمدی با 1165 دقیقه همراه با برادرش از جمله بازیکنان کلیدی لیگ پانزدهم هستند.

3-    میلاد محمدی 1066 دقیقه حضور  

4-    روزبه چشمی با 1027 دقیقه حضور در لیگ برتر از جمله بازیکنان خوب استقلال بوده است که در کنار امید ابراهیمی ستون دفاعی استقلال را تشکیل شده است.

5-    احسان پهلوان با 1025 دقیقه حضور در لیگ برتر عصای دست ذوبی‌ها بوده است.

6-    کنعانی با 990 دقیقه حضور در ترکیب ملوان بندرانزلی به گفته برخی از کارشناسان از استانداردترین مدافعان ایران است.

7-    مرادمند با 954 دقیقه  حضور در ترکیب پدیده در اغلب بازی های تیمش به میدان رفته است.

8-    احمد نورالهی پدیده فصل پیش پرسپولیس با 847 دقیقه از جمله هافبک دفاعی های آینده دار ایران است.