هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر ۳ استان شمالی کشور

به گزارش افکارخبر، سازمان هواشناسی برای روزهای جمعه و شنبه اخطاریه‌ای مبنی بر بارش برف و باران شدید در برخی از استان‌های کشور صادر کرد.

طبق این اخطاریه، امروز و فردا بارش باران و برف و وزش باد شدید در استان های گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شود که به سبب بارندگی شدید در خصوص آبگرفتگی معابر عمومی در شهرهای ساحلی و به سبب بارش برف، لغزندگی و مه آلودگی به ویژه در مناطق کوهستانی هشدار داده می‌شود.

همچنین در روز یکشنبه بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، زنجان، گیلان و دامنه های البرز در استان های مازندران، قزوین، البرز و تهران و همچنین بارش باران در استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان که در ارتفاعات این استان‌ها بارش به شکل برف است، رخ می دهد.

در روز یکشنبه در دامنه های البرز و زاگرس غربی به سبب بارش برف اغلب جاده‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی لغزنده خواهد بود.

شایان ذکر است از روز جمعه تا اواسط هفته آینده کاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی می‌شود که در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز بین 5 تا 10 درجه و در شمال شرق کشور بین 10 تا 15 درجه سلسیوس خواهد بود.

خلیج فارس طی روزهای جمعه تا دوشنبه و دریای خزر از روز جمعه تا دوشنبه مواج و طوفانی خواهد بود.

همچنین با توجه به شمالی شدن جریان هوا از جمعه تا یکشنبه کاهش محسوس دما بین 7 تا 12 درجه سلسیوس بر روی کشور عراق پیش بینی می شود که گاهی با وزش باد شدید شمالی، کاهش دما محسوس تر خواهد بود.

بنابراین توصیه می شود اقدامات ایمنی به منظور کاهش پیامدهای ناخوشایند به عمل آید و هموطنان گرامی برای تردد در گذرگاه های البرز و زاگرس، تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته باشند و همچنین در ایام یاد شده شناورهای کوچک و قایق های صیادی از تردد در دریا خودداری نمایند.