انصارالله: گروه القاعده و متجاوزارن اهداف مشترکی است

به گزارش افکارخبر، محمد عبد السلام سخنگوی انصار الله گفت تحرکات مشکوک القاعده و داعش در استان ابین نشان دهنده وجود اهداف مشترک میان این گروه ها با متجاوزان خارجی است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، عبد السلام از مردم جنوب خواست موضع ملی روشنی در مقابل آنچه در استانشان جریان دارد اتخاذ کنند.

محمد عبد السلام سخنگوی انصار الله در واکنش به تحولات چشمگیر و مهم در ابین، و سلطه گروه القاعده و داعش بر زنجبار مرکز استان و بخش جعار، تاکید کرد این تحرکات مشکوک نشان دهنده حقیقت ارتباط ارگانیک و اهداف مشترک میان گروه‌های تروریستی و قدرت‌های متجاوز خارجی برای تضعیف کشور و ملت یمن و تضمین بقای آن در تحت قیمومت خارجی است.

عبد السلام در بیانیه ای افزود، ما قبلا در خصوص آنچه اکنون در استان های جنوبی جریان دارد هشدار داده بودیم. وی افزود این مزدوران آلت دست خارجی، که آزادانه در حال تصرف بخش های بیشتری از جنوب هستند، در شرایطی که کشور در معرض تجاوز متجاوزان خارجی قرار دارد، عملا در این مناطق، قدرت را در دست دارند و بقیه صرفا اقلیتی مزدور عناصر داخلی و خارجی هستند، که تمام هم و غم آنها مزدی است که بابت جنگ افروزی از اربابانشان دریافت می کنند.

آنچه به گفته عبد السلام موجب شگفتی بیشتر می شود، درخواست برخی قدرت های خارجی از ارتش، نیروهای امنیتی و کمیته های مردمی برای تحویل دادن سلاح های خود و خالی کردن عرصه برای این عناصر مزدور به منظور گسترش بیش از پیش سلطه و حاکمیت آنها است. این در حالی است که آنها نمی‌توانند به این سئوال پاسخ دهند که ارتش و نیروهای یمنی باید سلاح خود را به چه کسی تحویل دهند.

عبد السلام می‌پرسد آیا آنها باید سلاح خود را به دولت فردی تحویل دهند که بدون حضور نیروهای بیگانه در اطرافش، قادر به تامین امنیت خودش هم نیست یا آن که باید به دولت نخست وزیری تحویل دهند که خودش هم نمی‌داند چه کسانی وزیر کابینه‌اش هستند؟

وی افزوده است با توجه به هرج و مرج جاری در جنوب کشور، باید به یاد آورد آنچه ارتش و کمیته های مردمی برای مقابله با این عناصر تندرو جنایتکار انجام می دادند، به خاطر حفظ امنیت و یکپارچگی استان‌های جنوبی و تضمین به سرانجام رسیدن مسئله جنوب از طریق از بین بردن موانع پیش روی آن و فراهم کردن زمینه حل و فصل عادلانه آن بود.

سخنگوی انصار الله در پایان بیانیه خود مسئولیت حوادث و اوضاع پس از تغییر موضع ارتش و کمیته‌های مردمی را متوجه نیروهای متجاوز و مزدوران آنها دانست. وی همچنین از مردم جنوب خواست موضعی ملی و روشن در قبال کلیت حوادث جاری در استان هایشان اتخاذ کنند و این واقعیت را درک کنند که القاعده و داعش صرفا چنگال های متجاوزان خارجی هستند و اگر در مقابل آنها سکوت کنند همان قتل و کشتاری را علیه آنها به راه خواهند انداخت که علیه مردم سوریه و عراق به راه انداخته‌اند.