اوغلو: کسی منتظر عذرخواهی نباشد
به گزارش افکارخبر، احمد داوود اوغلو امروز جمعه، در سخنرانی در آکادمی دیپلماسی در باکو پایتخت کشور آذربایجان، مدعی شد که ترکیه از حق مشروع خود در دفاع از خود هنگام مقابله با یک هواپیمای ناشناس که حریم هوایی آن را نقض کرده بود، استفاده کرده و برطبق عرف و قوانین رایج عمل کرده و هیچ کسی نمی تواند در این خصوص آنکارا را سرزنش کند.

نخست وزیر ترکیه بی توجه به اسناد و فیلم های ارائه شده در خصوص انتقال گسترده نفت داعش به ترکیه، اظهار داشت: خطاب به رییس جمهور روسیه و تمام مسئولان روس می گویم که بیاید رودررو سخن بگوییم و از آنها می خواهم تا به حملات رسانه ای که یادآور دوران جنگ نرم است، روی نیاورند و ادعاهایی مبنی بر حمایت ترکیه از داعش، ترویج ندهند و اگر این ادعاها صحت دارد، چرا قبل از 15 روز پیش مطرح نمی شد؟

اوغلو با فرافکنیِ حمایت های دولتش از تروریست های مستقر در عراق و سوریه، ادامه داد: هیچ مشکلی میان دو ملت ترک و روس که با هم تاریخ اروپا و آسیا را ساختند، وجود ندارد. ملت روسیه ملتی باعزت است و ما به آنها احترام می گذاریم، و همه باید بدانند که ملت ترکیه نیز ملتی باعزت است و از ملتهایی که مورد احترامش هستند، انتظار احترام متقابل دارد.