به گزارش افکارخبر،  محسن مسلمان بدون شک این روزها یکی از اصلی ترین مهره های تیم پرسپولیس به شمار می آید. پرسپولیسی که هر هفته بهتر شده و نقش هافبک جوان این تیم در روند رو به جلو پرسپولیس کاملا مشهود بوده است.

 

در کل این فصل سرخابی های پایتخت خط هافبک خوبی داشته اند. همانطور که اکثر مربیان تیم های مختلف برای جدال با استقلال و پرسپولیس در نظر دارند ابتدا خط هافبک این تیم ها را از کار بیندازند. این موضوع در پرسپولیس بیشتر به چشم می خورد.

 

از همان ابتدای فصل بود که با جدایی محمد نوری و گابریل، خلاء یک هافبک بازیساز و خوش فکر در جمع قرمزها حس می شد. آماده نبودن مسلمان در ابتدای فصل نیز باعث شده بود برانکو نتواند از او در مواقع حساس استفاده کند. جز همان 10-15 دقیقه ای که در اواخر بعضی از بازی ها به او میدان می داد.

 

ابتدای فصل آنقدر صحبت حول مسلمان زیاد بود که حتی خیلی ها می گفتند او با نظر مدیریت جذب شده است نه برانکو. اما یک اتفاق تلخ و اذیت کننده برای همه پرسپولیسی ها و مسلمان باعث شد او به ترکیب اصلی راه پیدا کند. فوت هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس، جای یک هافبک را در ترکیب مد نظر برانکو خالی کرد و مسلمان بهترین گزینه برای پر کردن این جای خالی بود.

 

اولین بازی بعد از وداع کاپیتان در آزادی، یک نمایش بسیار ویژه برای هافبک متحول شده پرسپولیس بود. مسلمان در همان بازی شایستگی های خود را نشان داد و جای خود در ترکیب اصلی برانکو را تثبیت کرد. از بازی صبا به بعد هم مسلمان و هم پرسپولیس بهتر و بهتر شدند.

 

از همین جا می شود فهمید که او در این صعود تیمش چقدر موثر بوده است. مخصوصا در بازی دربی که می توان گفت با توجه به آمار یکی از بهترین نمایش های چند فصل اخیر محسن مسلمان بود. شاید یکی از راز های موفقیت مسلمان از نگاه کارشناسان این باشد که او کاملا در اختیار تیم است و با بازی سازی بیشتر سعی در خلق موقعیت دارد. البته اگر مهاجمان این روز ها بی دقت پرسپولیس قدر پاس های طلایی مسلمان و البته دیگر هافبک های تیم را بدانند.

 

هنوز که هنوز است با وجود این درخشش از مسلمان، باز هم صحبت درباره بازگشت نوری به پرسپولیس شنیده می شود. البته که برانکو چندان میلی به جذب او نشان نداده است و همه چیز را به آینده واگذار کرده است.

 

از طرف دیگر حالا که بازار شایعات داغ شده است، بعضی ها بازگشت پیام صادقیان در نیم فصل را هم پیش بینی کرده اند. البته که شاید این 2 انتقال کمی بعید به نظر برسد اما برای آن دسته از طرفداران پرسپولیس که نبود یک رهبر را در تیم حس می کنند بازگشت نوری می تواند خبر خوبی باشد.

 

از طرف مقابل برای آنهایی که زوج مسلمان - صادقیان دو فصل پیش را به یاد دارند، بازگشت پیام می تواند فوق العاده باشد. البته اگر حتی یکی از این دو بازیکن هم به پرسپولیس بیایند، یک علامت سوال بزرگ در ذهن برانکو ایجاد می شود.

 

مسلمان، احمدزاده و عالیشاه 3 هافبک هجومی پرسپولیس هستند که جای خود را در ترکیب پیدا کرده اند. به همین دلیل بازگشت نوری یا صادقیان نفر چهارمی به جمع این 3 هافبک هماهنگ اضافه می کند که می تواند کمی روی کار تیم برانکو تاثیر منفی بگذارد.

 

شاید به همین دلیل هم هست که مربی کروات پرسپولیس از هرگونه صحبت درباره جذب یک هافبک دیگر خودداری می کند. همانطور که اکثر کارشناسان نیز اعتقاد دارند دست زدن به چینش این خط هافبک هماهنگ می تواند به ضرر پرسپولیس باشد.