به گزارش افکارخبر، با کنترل نقدینگی و قیمت ارز، نرخ تورم را از سال ۹۲ در مدار نزولی قرار دادیم که در آذرماه تک رقمی خواهد شد. ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در جمع بانکداران گفت:‌ تولیدکنندگان ما در تنگناهای مالی قرار دارند و درباره تامین سرمایه در گردش در میان‌مدت و بلندمدت با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند.

وی با بیان اینکه قیمت دلار در بودجه سال 95 هنوز اعلام نشده است، ادامه داد: دستورالعمل کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تا سقف ۱۰میلیون تومان و با نرخ سود ۱۲ درصدی امروز به بانک‌ها ابلاغ می‌شود. سیف اظهار داشت: براساس این کارت، ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع نظام بانکی برای خرید کالاهای ایرانی و تولید داخل اختصاص خواهد یافت. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه فهرست کالاهای مشمول این طرح از سوی وزارت صنعت اعلام شده است، تصریح کرد: دارندگان کارت با مراجعه به مراکز تعیین‌شده می‌توانند از دستگاه‌های مستقر در فروشگاه‌ها استفاده کرده و کالاهای خود را خریداری کنند که شامل تخفیف و نرخ خاص تعیین‌شده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: براساس اجرای این طرح، موجودی کالایی انبارها به فروش می‌رود و تحرک لازم در محیط‌های تولیدی برای فروش کالاهای مصرفی با دوام ایجاد می‌شود. سیف عنوان کرد: این منابع فقط برای کالاهای داخلی است و شامل کالاهای خارجی نخواهد بود و با نرخ ۱۲ درصد قابل تقسیط است.