مانور رسانه ای برای تحریم جدید ایران

به گزارش افکارخبر، در همین رابطه الجزیره در گزارشی ادعا می کند: گروهی از کارشناسان رصد تحریم های می گویند ایران با آزمایش موشکی خود در ماه اکتبر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است زیرا این موشک قابلیت حمل کلاهک هسته ای را داشته است.

از سوی دیگر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد در صورت تایید نقض قطعنامه‌های سازمان ملل از سوی ایران،‌ ممکن است ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه ایران در نظر بگیرد.

روز سه‌شنبه گزارشی محرمانه از تیم کار‌شناسان سازمان ملل منتشر شد که براساس آن، آزمایش موشک بالیستیک «عماد» از طرف ایران، به عنوان نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت اعلام شده بود.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، همچنین تاکید کرد که باراک اوباما در صورتی از تحریم‌های جدید علیه ایران حمایت خواهد کرد که مقامات اطلاعاتی تایید کنند این تحریم‌ها امنیت ایالات متحده را تامین خواهد کرد.

در هین رابطه «سامانت پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به آزمایش موشکی اخیر ایران مدعی شد تهران قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده است.

وی در نشست شورای امنیت درباره کمیته تحریم ۱۷۳۷ که به بررسی سه ماهه نقض های احتمالی ایران از قطعنامه های شورای امنیت می پردازد، گفت: ایران با توجه به توافق برجام، گام های کلیدی از جمله کاهش سانتریفوژهایش و تلاش برای انهدام نود و هشت درصد اورانیوم غنی سازی شده اش برداشته است.

پاور در بخش دیگری از سخنانش گفت: قطعنامه های شورای امنیت در ماه های اخیر نقض شده اند، برای مثال در اکتبر گذشته ایران موشک بالستیکی را پرتاب کرد که واضح است آن موشک قادر به حمل سلاح اتمی بود، قطعنامه ۱۹۲۹ هنوز هم در حالت اجرایی قرار دارد و این قبیل اقدامات را ممنوع کرده است.