به گزارش افکارخبر،سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه  پس از پایان دیدار در کرملین ضمن صحبت در اینباره گفت: "مسئله پیشروی در راه حل و فصل درگیری سوریه در رابطه با تشدید مبارزه با تروریسم در مرکز توجه قرار داشت. داعش، جبهه نصرت و دیگر گروه های تروریستی خطر مشترکی برای ما هستند و ما امروز عزم خود برای ریشه کن سازی این شررا مورد تاکید قرار دادیم".

 
به گفته لاوروف مسکو و واشینگتن درباره تدابیر آتی برای هماهنگی بیشتر مبارزه با تروریسم در سوریه به توافق رسیدند. 
وزیر امور خارجه روسیه  تاکید کرد روسیه و آمریکا هیچ کاری پنهان از دیگر اعضای گروه بین المللی حمایت از  سوریه انجام نمی دهند.
از سوی دیگر جان کری اعلام کرد تمام جامعه بین المللی از همکاری دو کشور نفع خواهد برد. 
 
وزیر خارجه امریکا افزود:" توجه اساسی در دیدار ما معطوف سوریه مبارزه با تروریسم و همچنین مسئله اوکراین است. من دوباره در گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کردم  که امریکا آماده همکاری با روسیه برای مبارزه با داعش است".
کری همچنین خاطرنشان کرد در حال حاضر ایالات متحده و متحدانش مایل به تغییر حکومت در سوریه نیستند. وی در گفتگو با خبرنگاران در پایان دیدار در کرملین اضافه کرد" ما فکر نمی کنیم که اسد در آینده از امکان رهبری برخوردار باشد اما اکنون توجه خود را به اختلاف نظر ها متمرکز نمی کنیم".
 
وزیر خارجه امریکا گفت در جریان مذاکرات توجه معطوف روند سیاسی شد که به ملیت سوریه امکان خواهد داد درباره آینده کشورش تصمیم بگیرد.