به گزارش افکارخبر، علیرضا منصوریان در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار نفت و سایپا اظهار داشت:فردا با تیم سایپا بازی داریم که معتقدم از تیم‌های خیلی خوب لیگ است. هرکسی نوسانی در لیگ دارد یکی از دوستانم که مجید جلالی است  به عقاید تاکتیکی او احترام می‌گذارم ما روند سینوس‌واری را در جدول داشتیم. سعی کردیم با توجه به مصدومیت‌هایمان از همه ابزارمان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این مصدومیت‌ها را به فال نیک می گیرم چراکه توانستیم از بازیکنان جوان خود به خوبی استفاده کنیم.مصدومان ما از 6 دی ماه به تیم اضافه می‌شوند. سعی می‌کنیم با سایپا منطقی بازی کنیم زیرا اصلا نمی‌توان احساسی مقابل این تیم بازی کرد. سعی می‌کنیم که سه امتیاز را از آن خود کنیم.

سرمربی نفت در مورد اختلافاتی که بین او و قنبرزاده به وجود آمد تاکید کرد: در مصاحبه هم گفته بودم اصلا روی صحبتم قنبرزاده نبود. سوتفاهمی برای او و مدیر حقوقی به وجود آمد. از دید من تمام مسائل برطرف شده است. روز گذشته هم با حضور قنبرزاده و تمام هیات امنا صحبت کردیم. حرف های من منافاتی با باشگاه نداشتند. در مصاحبه قبلی هم روی صحبت من با اعضای باشگاه نبود و بیشتر بحث درددل بود. دوست دارم کار هدکوچینگ را انجام بدهم و نمی‌خواهم منیجری کار کنم. این برای انگلیس است. می‌خواهم خیلی راحت مربیگری خود را انجام بدهم. در مصاحبه‌ام از مسئولین رده بالا خواستم که به تیم کمک کنند. 

وی ادامه داد: من کار حرفه‌ای خود را انجام دادم. پس از آن هم مصاحبه‌ای نکردم زیرا می‌خواهم کار خود را انجام دهم. اعضا هم به مسائل شخصی من آشنا هستند و با اخلاق قنبرزاده آشنا هستند چراکه با او 20 ماه است کار می‌کنم و می‌داند زود عصبانی می‌شود و اما چیزی در دلش نیست.

منصوریان در مورد اینکه اگر جای مسئولان بود  چه برخوردی با بازیکنان می‌کرد، گفت: من همین برخوردی را می‌کنم که مسئولان باشگاه انجام می‌دهند. فکر می‌کنم در لیگ‌مان یک مسئله را فراموش کرده‌ایم. ایده باشگاه نفت به کشورهای دیگر نزدیک است. البته این موضوع هم در ذوب‌آهن وجوددارد که از یحیی گل‌محمدی حمایت کردند. در نفت هم چنین موضوعی وجود دارد. همه در یک رده تلاش می‌کنند. هر آسیبی برسد به همه می‌رسد فقط یک تفاوت است که به عنوان مسئولیت فنی در ویترین مرا می‌بینید.ادبیات باشگاه نسبت به بی‌پولی که داریم خیلی خوب است. سوال شما به گونه‌ای است که از کامپیوتر بپرسید چه خبر! اگر بخواهم این سوال شما را کامل جواب بدهم باید سه ساعت در یک کافه با هم صحبت کنیم. مرا بین مرغ و تخم‌مرغ قرار دادید.

منصوریان در مورد مصدومان و محرومان تیمش یادآور شد: علی بیرانوند کشاله داخلی پایش کمی مصدوم است و باید مواظب او باشیم. سعید لطفی هم قصد داشت توپی را دفع کند که ما فکر کردیم پای ساسان انصاری شکست اما خدا را شکر مسئله‌ای نبود. ماه صفر تمام شده و سنگینی این ماه به اتمام رسیده است و فکر می‌کنم مصدومیتی نداشته باشیم.

وی در مورد اینکه با گلر اول تیمش مشکل دارد تاکید کرد: فلسفه فوتبال ایران این گونه است که همه با مسائل مالی درگیر هستند ولی تیم فولاد گسترش تبریز را کنار بگذاریم. سپاهان و استقلال صنعتی را هم کنار بگذاریم. سایر تیم‌ها درگیر مسئله مالی هستند. شما نمی‌توانید بگویید که مسائل مالی وجود دارد و کارهای دیگر صورت بگیرد. وقتی مشکلات مالی وجود داشته باشد اصلا نمی‌توانیم فوتبال پایداری داشته باشیم. من سال گذشته در جلسه‌ای که با تاج داشتم ایده زیر 22 سال را دادم که خودم به این مجموعه وارد کردم. همچنین گفتم که از باشگاه‌ها ردیف بودجه بخواهند. تیم‌ها با گارانتی صحبت از هزینه کردن کنند. در لیگ برتر ما هیچ مربی گارانتی ندارد که بگوید امسال بدون چالش مالی کار خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: بازیکن من وقتی خانه 70 متری می‌خرد باید هزینه آن را پرداخت کند. بازیکنان مرد خانواده هستند. وقتی هزینه‌ها پرداخت نمی‌شوند حواشی به وجود می‌آید و این باعث می‌شود که بازیکن خودزنی داشته باشد که حالا به مصاحبه و سایر موارد برمی‌گردد. ما 5 نفت در سطح کشور داریم همه به نوعی درگیر مسائل مالی هستند. مسائل مالی برای گروه‌های فنی باید فراهم باشد تا دغدغه‌ای نداشته باشیم وگرنه لازم نیست که قبل از بازی با فولاد درد دلی کنند که به مزاج باشگاه خوشایند نیاید. می‌دانم که باشگاه تحت فشار است اما اگر ردیف بودجه ما فراهم بود 200 ماه دیگر هم با قنبرزاده خدشه‌ای بین ما به وجود نمی‌آمد.

منصوریان در مورد طلسم مصدومانش تاکید کرد: جا دارد از گروه پزشکی استقلال و نفت تشکر کنم و قول دادم برای 6 دی ماه همه بیایند. نمی‌توانم قول بدهم که این مسائل تکرار نشود. خود من فوتبالیست تکنیکی محکمی بودم اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد. از دکتر نوروزی و خانم محمدی تشکر می‌کنم که به مصدومان ما رسیدند.

سرمربی نفت در پاسخ به اینکه مشکلات مالی روی مصدومان تاثیر می‌گذارد، گفت: سوال شما چیست؟ چرا از یک مسئله به مسئله دیگر می‌روید.

وی در مورد لیست خروجی و ورودی تیمش گفت: شاید یک خروجی داشته باشیم. نمی‌توانیم تغییرات زیاد داشته باشیم زیرا نمی‌توانیم با نوع تاکتیک آنها را آشنا کنیم. لیست ورودی هم نداریم.

منصوریان در مورد اینکه آیا معتقد است پس از جلسه روز گذشته کارد در استخوان خارج شده گفت: شاید اگر کمک‌هایی صورت نگیرد هم کارد در استخوان دو طرف بماند.

منصوریان همچنین یادآور شد که نگران این موضوع است که شاید نتوانسته پاسخ قاطعی به خبرنگاری که در مورد حضورم به عنوان مسئولین باشگاه پرسیده بود داده باشم.