به گزارش افکارخبر، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته چهاردهم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور موفق شد مقابل گسترش فولاد تبریز با تک گل «جری بنگتسون» مهاجم هندوراسی خود به پیروزی دست یابد تا این بازیکن چهارمین گل خود با پیراهن پرسپولیس را به ثمر برساند.

پیش از این بنگتسون در بازی با تراکتورسازی در تبریز، تک گل پیروزی بخش سرخپوشان را به ثمر رسانده بود تا پرسپولیس در نیم فصل نخست با دو گل این مهاجم، از حریفان تبریزی‌اش ۶ امتیاز بگیرد. این مهاجم همچنین در بازی با ملوان در هفته دهم، دومین گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا برد تیمش در آن بازی تضمین شود.

در دربی تهران، بنگتسون که از دقیقه ۵۵ به جای محسن مسلمان به میدان آمد، روی یک اتفاق و جایگیری مناسب در ثانیه‌های پایانی پرسپولیس را از شکست نجات داد و یک امتیاز ارزشمند برای تیمش بدست آورد. هرچند در یک فعل و انفعال توپ به بدن بنگتسون برخورد کرد و وارد دروازه شد اما این گل به نام مهاجم هندوراسی پرسپولیس ثبت شد تا رکورد بدون باخت سرخپوشان در دربی ادامه پیدا کند.

جری بنگتسون که کمتر از مهاجم اصلی پرسپولیس یعنی مهدی طارمی در این فصل به میدان رفته و بحث پاس ندادن برخی نفرات تیم به او هم مطرح است، تا به امروز عملکرد قابل قبولی داشته که مطمئنا اگر فضا و زمان بیشتری برای بازی داشته باشد، می‌تواند شایستگی‌های خود را بیش از این به اثبات برساند.

مقایسه آماری زمان حضور و تاثیر گذاری این بازیکن در موفقیت‌های پرسپولیس با مهدی طارمی را در زیر مشاهده می‌کنید:

لیگ برتر:

مهدی طارمی: ۹۹۰ دقیقه بازی، ۶ گل (۲ گل از روی نقطه پنالتی)، میانگین هر ۱۶۵ دقیقه یک گل

جری بنگتسون: ۳۱۳ دقیقه بازی، ۴ گل (یک گل از روی نقطه پنالتی)، میانگین تقریبا هر ۷۸ دقیقه یک گل

جام حذفی:

مهدی طارمی: ۱۹۸ دقیقه بازی، ۲ گل (یک گل از روی نقطه پنالتی)، میانگین هر ۹۹ دقیقه یک گل

جری بنگتسون: ۱۴۸ دقیقه بازی، بدون گل زده

 

در این فصل مهدی طارمی به غیر از سه بازی با پدیده مشهد، ملوان بندرانزلی و گسترش فولاد تبریز در ۱۱ بازی دیگر پرسپولیس ۹۰ دقیقه در میدان حضور داشت و در بازی با سایپا و نفت تهران هم پنالتی‌های حساسی را از دست داد. پرسپولیس در دیدار با سایپا ۲ بر یک شکست خورد و در بازی با نفت هم می‌توانست با گل شدن پنالتی ۲ بر صفر جلو افتاده و شانس بردش را افزایش دهد اما در نهایت در آن بازی به تساوی یک بر یک رسید.

مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس همچنین بیش از ۳ برابر جری بنگتسون در این فصل برای پرسپولیس به میدان رفته است. وی در دو بازی سرخپوشان در رقابتهای جام حذفی هم بطور کامل در ترکیب این تیم حضور داشت و ۲ گل حساس و سرنوشت‌ساز برای تیمش به ثمر رساند. البته اخراجش در دقایق پایانی دیدار با ملوان باعث شد تا از حضور در بازی مهم با ذوب‌آهن محروم شود، اتفاقی که به ضرر سرخپوشان شد. با احتساب این دو گل، میانگین تقریبی هر ۱۱۵ دقیقه برای این مهاجم ثبت می‌شود؛ هرچند بنگتسون کمتر از دو بازی برای تیمش به میدان رفت و هیچ گلی در جام حذفی به ثمر نرساند.

در مجموع مهدی طارمی در این فصل ۱۱۸۸ دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفته و با ۸ گل زده، میانگین ۱۴۸ دقیقه یک گل را برای خودش ثبت کرده اما بنگتسون با زمان ۴۶۱ دقیقه بازی در این فصل و ۴ گل زده میانگین هر ۱۱۵ دقیقه یک گل را به خودش اختصاص داده که از نظر آماری شرایط بهتری نسبت به مهاجم ملی‌پوش سرخپوشان داد.

مهاجم هندوراسی پرسپولیس، در روزهای ابتدای فصل جاری شرایط خوبی نداشت اما به مرور زمان توانست خود را با شرایط محیطی تطبیق دهد. جری در هفته‌های اخیر در زمان‌های حضور کوتاه مدتش در زمین مسابقه نشان داده مهاجم فرصت طلب و تمام کننده‌ای است، هرچند به نظر می‌رسد بصورت عمد یا غیر عمد، به این مهاجم پاس داده نمی‌شود اما از اندک موقعیت‌هایش به خوبی استفاده کرده است.

یک خارجی دیگر نسوزد

در این سال‌ها بازیکنان خارجی بسیاری به پرسپولیس آمدند که برخی از آنها نه تنها سودی برای این باشگاه نداشتند بلکه با شکایت‌های خود برای دریافت مطالبات، ضررهای بسیاری را به این تیم پرطرفدار تهرانی وارد کردند. در این بین ایمون زاید و عیسی ترائوره به خاطر گلزنی در دربی، عملکردشان بیش از سایر نفرات به چشم آمد اما به خاطر بی‌مهری مدیران و مربیان پیشین پرسپولیس، مجبور به ترک این تیم شدند.

جری بنگتسون بعد از گلزنی در دربی و نجات‌ تیمش از شکست برابر این رقیب سنتی، جایگاه بهتری را در بین هواداران متعصب این تیم بدست آورده اما بارها مورد بی‌مهری کادر فنی قرار گرفته است، آن هم به خاطر سفر به هندوراس برای همراهی تیم ملی کشورش و خستگی این مسافرت طولانی. ضمن اینکه شایعه پاس ندادن به نفرات خارجی، در بازی‌های اخیر در مورد این مهاجم هندوراسی در حال تبدیل شدن به واقعیت است؛ اتفاقی که اگر صحت داشته باشد، پرسپولیس ضرر اصلی‌اش را خواهد دید.

هواداران پرسپولیس هرچند از نوع بازی تیم برانکو ایوانکوویچ در این فصل رضایت دارند اما مشکل گل نزدن باعث شده این تیم در چند مسابقه مهم، از رسیدن به نتایجی که شایسته آن بود، دور شود. مطمئنا استفاده بهتر از مهدی طارمی و جری بنگتسون در خط حمله سرخپوشان، روزهای بهتری را برای این تیم رقم می‌زند و شاید مشکل گلزنی این تیم را برطرف کند.

قطعا اگر جری بنگتسون به سرنوشت دو مهاجم خارجی قبلی پرسپولیس دچار نشود، می‌تواند در کنار مهدی طارمی، خط حمله آتشین را در نیم فصل دوم برای پرسپولیس رقم بزند. این یعنی شرایط بهتر برای نزدیک شدن به هدف برانکو ایوانکوویچ که قهرمان در لیگ پانزدهم است.