تخت روانچی: بازار ایران برای سرمایه گذاران جذابیت دارد

به گزارش افکارخبر، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان، در ادامه سفر دو روزه خود به پراگ (پایتخت چک) با «یان ملادک» وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک ملاقات کرد.

ملادک از برنامه سفر قریب‌الوقوع خود به تهران و تاسیس دفتر تجاری چک در تهران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این اقدام، زمینه تماس بیشتر تجار و شرکت‌های دو کشور را فراهم کند .

تخت روانچی نیز با برشمردن مزیت های اقتصاد ایران در بخش‌های منابع انسانی و ظرفیت های جغرافیایی اظهار داشت: اکنون هیئت های اقتصادی زیادی از اروپا به ایران سفر می‌کنند و جذابیت بازار ایران بویژه برای سرمایه‌گذاری، مورد توجه همگان است.

وی، میزان تجارت دو کشور را بسیار کمتر از ظرفیت‌های فنی و مالی دو کشور دانست و ابراز امیدواری کرد با توجه به تسهیلات قانونی ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی، طرف چک نهایت بهره‌برداری را از این موقعیت بکند.

تخت روانچی همچنین با حضور در نشست اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران، چک و اسلواکی و همچنین تعدادی از فعالان صنعت چک، شرایط مساعد پس از اجرای برجام را برای همکاری صنعتی بین دو کشور را تشریح کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان، با اشاره به پروژه های تعریف شده در بخشهای انرژی، راه آهن، دارو و ماشین‌سازی، از طرف چک خواست با حمایت بیمه ای و بانکی روند همکاری تجار این کشور را در ایران تقویت کند.

یان کاوان رئیس اتاق مشترک و تعدادی از اعضا و حاضران نیز با استقبال از تحولات در پیش روی اقتصاد ایران، از عزم خود برای تقویت همکاری با طرفهای ایرانی خبر داد.

بر اساس این گزارش، قرار است در دی ماه یک هیئت بزرگ اقتصادی به ریاست وزیر صنعت چک از جمهوری اسلامی ایران بازدید کند .