تا رفع اختلاف، بلیط قطار تخفیف ندارد

به گزارش افکارخبر، سید حسن موسوی‌نژاد اظهار داشت: طبق ماده 9 قانون دسترسی آزاد به خطوط ریلی، شرکت‌‌های حمل و نقل مسافری ریلی از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مجوز افزایش قیمت بلیت را اخذ کردند بنابراین نرخ بلیت قطار متوسط 8 درصد از امروز افزایش یافت.

وی افزود:‌ 15 ماه از افزایش قیمت قبلی بلیت قطارها گذشته است و در این مدت شرکت‌های ریلی با مشکلات اقتصادی، افزایش هزینه‌ها و کمبود منابع اعتباری، دست و پنجه نرم می‌کردند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء اضافه کرد: بنابراین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با توجه به هزینه بالای قطارهای مسافری، هزینه سنگین تعمیر و نگهداری قطار‌ها،‌ احتساب ترددهای یک‌سر خالی و ضریب اشغال پایین صندلی‌ها در ایام غیرپیک، با این افزایش نرخ موافقت کرد و مقرر شد قیمت بلیت قطارها به‌ طور متوسط 8 درصد و تا سقف 15 درصد از 25 آذرماه (امروز) افزایش ‌یابد.‌

موسوی‌نژاد افزود: از سوی دیگر سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولید‌کننده، مدعی است باید برای این افزایش قیمت، از ستاد تنظیم بازار مصوبه اخذ می‌شد.

وی اظهار داشت: در این راستا تلاش کردیم تا پایان این اختلافات که با برگزاری جلسات مختلف انجام خواهد شد، فعلاً نرخ بلیت قطار‌ با اعمال تخفیف در قیمت‌های جدید،‌ با نرخ‌های قبلی فروخته شود.

مدیرعامل شرکت رجاء بیان کرد: جلسات ما با سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولید‌کننده برای حل این مشکل ادامه دارد.