ارتش ترکیه یک ارتش فانتزی و شیک است

به گزارش افکارخبر، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین مجمع عالی بسیج، گفت: هروقت اسلام طلوع کرد همه مشرکان و دشمنان اسلام علیه دین خدا لشکرکشی کردند، اما اسلام با همه این کارشکنی‌ها مسیر جهاد، میدان نفوذ و شعاع تأثیر خود را یافت.

وی افزود: کسانی اسلام را گسترش دادند که در دوران شعب ابی‌طالب تحریم اقتصادی را تجربه کردند و با پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه مهاجرت کردند. همه جنگ‌های بزرگ جهان در منطقه جهان اسلام و برای تغییر سرنوشت اسلام رخ داد؛ حتی جنگ‌هایی که در اروپا شکل گرفت برای سرنگونی مسلمانان بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه از روزی که انقلاب اسلامی پیروز شد، آمریکا و رژیم صهیونیستی به 14 کشور مسلمان حمله کردند و آمریکا به‌تنهایی به 7 کشور مسلمان حمله کرد، تصریح کرد: اما به‌فضل الهی و به‌برکت هدایت ولی فقیه چه در دوران امام(ره) و چه در دوران باشکوه رهبری معظم انقلاب، ایران تمرکز استراتژیک دشمن بر نظام جمهوری اسلامی ایران را بر هم زد؛ این یک هنرنمایی و اعجاز الهی است که در اوج محاصره نظامی همه این تمرکزها بر هم خورد.

سردار سلامی اضافه کرد: زمانی گلوله‌های توپخانه آنان اهواز و شهرهای ما را هدف قرار داد تا مفهومی به‌نام اسلام را از جفرافیای سیاسی جهان اسلام حذف کنند، اما اسلام و انقلاب توانست میدان نبرد را تغییر دهد.

وی با ابراز "امروز به شعاع عمل ما نگاه کنید، فرزندان ما در شرق مدیترانه در رصد تحولات هستند" گفت: نظم ساخته قدرت‌های بزرگ کاملاً فرو ریخته است. دریای سرخ، مدیترانه، لبنان، سوریه و بحرین که از ایالات آمریکا بود دیگر این‌گونه نیست. آنها میدان‌های وسیعی را از دست دادند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: امروز با تحولات پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم، اما وقتی تحولات را مطالعه می‌کنیم به این حقیقت الهی پی می‌بریم که پیروزی در دست ماست.

سردار سلامی با تأکید بر "همه دشمنان ما فصل مشترک دارند و همه آنها در بُن‌بست راهبردی و سرگردانی برای ادامه سیاست‌های خود روبه‌رو شدند" افزود: ترکیه را ببینید، این کشور می‌خواست نقش قدرت بزرگ منطقه را ایفا کند، اما این کشور ظرفیت تأثیرگذاری بر 10 متر آن سوی خود را هم ندارد. احساس می‌کرد فضا برای بازیابی نقش گسترده فراهم است، اما پس از پنج سال صرف هزینه‌های مالی، سیاسی و اقتصادی هیچ توفیقی در هیچ عرصه‌ای به دست نیاورده است.

وی با اعلام "ترکیه را ناتوان استراتژیک می‌دانیم با یک ارتش فانتزی" گفت: این بلوف‌ها و تهدیدهای آنها به‌پشتوانه آمریکایی‌ها زده می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ترکیه ظرفیت توسعه قدرت هم ندارد، گفت: یک ارتش فانتزی با وجود تجهیزات شیک، اما حتی یک بار هم با کردها نجنگیده است.

وی افزود: عربستان را ببینید، آنها به قدرت آمریکا متکی هستند. حالا قدرت ایران اسلامی را ببینید که این‌قدر سریع انبساط پیدا کرده و ظرفیت‌های عظیمی را در ورای مرزها در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن ساخته است. جفرافیای قدرت ایران در برابر آرایش‌های استکبار را ببینید که چگونه آمریکا را وادار به تغییر راهبرد کرده است.

سردار سلامی تأکید کرد: عربستان برای مقابله با یمن نفت را در بشکه‌ای 35 دلار متوقف کرده، اما آنها در میدان یمن هم گیر کرده‌اند. میدان یمن برای عربستان به یک باطلاق مرگبار تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: سیاست‌های آنها در عراق و سوریه هم دچار شکست شده و این هم فرجام حزن‌انگیزی برای عربستانی‌هاست که فکر می‌کنند در جدال نیابتی با نظام مقدس ما صاحب نفوذ در دنیای اسلام شوند. آنها در قصرهای شیشه‌ای زندگی می‌کنند و نمی‌توانند در میدان‌های سخت با ما مقابله کنند. کاهش قیمت نفت بزرگ‌ترین خسارت را برای آنان به‌همراه داشته است. ذخایر ارزی‌شان هم به‌شدت کاهش یافته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکا را ببینید، قدرت‌یابی داعش برای آمریکا زنگ خطر شده، جالب است به داعش حمله می‌کنند، اما وقتی ما هم به داعش حمله می‌کنیم از داعش حمایت می‌کنند و این انفعال آنها را نشان می‌دهد. قدرت پیش‌بینی عمیق برای تنظیم یک راهبرد در سوریه برای آمریکا یک معضل شده و نمی‌دانند بشار اسد بماند یا برود. آمریکا اکنون در عراق دچار سرگردانی است که بماند یا برود.

سردار سلامی اضافه کرد: آمریکا به یک بازیگر عادی تبدیل شده، ما در میدان عمل آنها را ارزیابی می‌کنیم. نیروی زمینی آنها توان آن‌چنانی ندارد. موازنه در میدان به‌نفع ماست. آن کسی در میدان سیاسی عرض اندام می‌کند که توان ابتکار عمل داشته باشد و ما این ابتکار را در مذاکرات هسته‌ای دیدیم که توان فوق‌العاده‌ای که فرزندان انقلاب در محور مقاومت خلق کردند چه فایده‌ای برای تیم هسته‌ای ایران در میز مذاکرات داشته است.

وی در پایان متذکر شد: تروریست‌ها و حامیان آنها بدانند فصل اینکه کسی بتواند به صورت مبارک حضرت زینب سیلی بزند، گذشته است. ما گردن‌های‌شان را به آسمان پرت می‌کنیم و انگشتان‌شان را قطع می‌کنیم و اجازه چنین جسارتی را نخواهیم داد.