به گزارش افکارخبر، مادران شاغل از زمانی که برای ناهار در نظر گرفته شده معمولاً برای تماس گرفتن با بچه‌ها و خانواده برای انجام کارهای منزل و فرزندان استفاده می‌کنند. اما باید بدانید این ساعت ناهار می‌تواند نقش مهمی در موفقیت شما داشته باشد. زمانی که نباید از دست بدهید.

اگر می‌توانید در زمان ناهار محل کارتان را ترک کنید تا کمی از شلوغی و فضای کار دور شوید و انرژی جسمی و ذهنی‌تان را تجدید کنید. اگر پشت میز یا در اتاق خودتان غذا بخورید حتماً کارهایی به شما ارجاع داده می‌شود یا همکاران‌تان با شما تماس می‌گیرند. به همین دلیل بعد از زمانی که اصولاً برای استراحت شما در نظر گرفته شده، باز هم احساس خستگی می‌کنید. دور شدن از فضای کار به شما فرصت تجدید قوا می‌دهد.

اگر خیلی سرتان شلوغ است، کارهای سبک‌تر را در زمان ناهار انجام دهید. کارهایی مثل چک کردن ایمیل یا بررسی قرارها و جلسه‌هایی که در هفته دارید. کارهای سنگین‌تر مثل کنترل حساب‌ها و بحث و جدل با همکاران را در این زمان کوتاه انجام ندهید.

اگر ساعت ناهاری که برایتان در نظر گرفته‌اند به اندازه کافی است، بعد از خوردن غذا کمی پیاده‌روی کنید. این کار استرس محیط کار را کاهش می‌دهد و روحیه‌تان را بهتر می‌کند.

اگر تا به حال نتوانسته اید با همکاران‌تان رابطه خوبی برقرار کنید، از ساعت‌های ناهار استفاده کنید. مثلاً غذایتان را با آنها تقسیم کنید، با هم قرار بگذارید سالاد یا پیش غذای خاصی درست کنید، هنگام غذا خوردن درباره بچه‌ها و زندگی‌تان حرف بزنید و حتی اگر می‌توانید یکدیگر را برای ناهار به رستوران‌های اطراف محل کار دعوت کنید. این کار روابط صمیمانه و مفید شما را با همکاران‌تان محکم‌تر می‌کند و از طرفی باعث می‌شود از تنش‌های کاری کمی فاصله بگیرید.

غذای مناسب برای محل کارتان انتخاب کنید. فست فودها و غذاهای پرادویه انتخاب مناسبی نیستند. سبزیجات، غذاهای خانگی و سبک و کمی میوه، خوراکی‌هایی هستند که به مواد مغذی آنها در طول روز نیاز دارید.

اگر نیاز دارید که در زمان ناهار با فرزند و همسرتان تماس بگیرید و کارهای منزل و بچه‌ها را از دور مدیریت کنید، زمان خاصی برایش در نظر بگیرید. مثلاً 10 دقیقه از زمان ناهار. اگر تمام ساعت ناهار و استراحت شما به صحبت کردن با تلفن بگذرد نه استراحت می‌کنید و نه بهره‌ای از غذا خوردن می‌برید. این یک ساعت برای آزاد شدن ذهن‌تان از تنش‌ها و تجدید قواست. پس برای آن برنامه‌ریزی کنید.