اسد: اروپا ارزش هایش را به نفت و دلار فروخت
"بشار اسد" در گفت و گو با شبکه 2 تلویزیون رسمی هلند، اکثر گزارش های بین المللی درباره سوریه را سیاست زده و نادرست ارزیابی کرد که پول ِ آن ها توسط قطری ها و سعودی ها پرداخت می شود و منبعِ آن ها داستان های شخصی است.

وی افزود: سیاست غرب در قبال مبارزه با تروریسم، فاقد مصداق و بی ثبات و به همین سبب بی ثمر است و نتیجه ای معکوس می دهد.

اسد، انگیزه برخی از کشورهای اروپایی در مبارزه با داعش را "ترس" عنوان کرد، نه ارزش ها؛ و این در حالی است که این کار باید بر اساس اصلی ثابت و همیشگی صورت گیرد.

رئیس جمهوری سوریه خاطر نشان کرد که برخی از مسئولان اروپایی، ارزش های خود را در قبال نفت و دلار فروختند و به سازمان های وهابی سعودی اجازه دادند که ایدئولوژی تندروی را به اروپا منتقل کنند و به این ترتیب، اروپا به منبعی تبدیل شد که تروریسم، از آن به سوریه می رفت.

وی سپس با اشاره به برخی جریان سازی ها که سعی داشت علت بحران سوریه را ریاست جمهوری بشار معرفی کند، آن را اقدامی برای فریفتن افکار عمومی دانست و تاکید کرد: تنها کسی که می تواند تعیین کند چه کسی بماند و چه کسی برود، مردم سوریه هستند و هر کس دیگری در این زمینه صحبت کند، هر کسی هم که باشد؛ به او توجه نخواهیم کرد.

بشار اسد، پایان بحران سوریه را به اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری نفوذ تروریست ها به سوریه و توقف حمایت لجستیک از آنان وابسته دانست و تاکید کرد: مردم سوریه، به سبب تروریسم از سوریه مهاجرت می کنند و اکثر کسانی که از این کشور رفتند، آن را دوست دارند و حاضرند به کشورشان برگردند.