تنها یک باخت برای تیم دوم جدول کافی بود تا هواداران سپاهان شعار «حیا کن، رها کن» را سر دهند. خیلی عجیب بود که حسین فرکی با اولین شکست طوری از سوی عده ای تحت فشار قرار گرفت که تیمش به حاشیه رفت و در نهایت مجبور به استعفاء شد . خیلی ها حسین فرکی را مشکل اصلی سپاهان می دانستند و فشارهایی که او و باشگاه متحمل می شدند ، به راحتی تسلیم مخالفان پرحاشیه شدند و رفتند به سراغ ایگور استیماچ کروات تا شاید او بیاید و طوفان زرد را راه بیندازد. خلاصه فرکی به خاطر اینکه بیش از حد مورد اهانت عده ای حاشیه ساز قرار نگیرد ،‌عطایش را به لقایش بخشید و سپاهان را به آقایان مخالف سپرد و رفت. با رفتن فرکی خیال خیلی ها راحت شد و فکر می کردند از این پس تیمشان به هر تیمی چهار تا چهار تا خواهد زد. در بازی اول استیماچ به سختی و به لطف پنالتی دقیقه نودی نفت قعر جدولی را شکست داد و سه امتیاز گرفت تا مخالفان فرکی کلی خوشحال شده و سر از پا نشناسند.

سپاهان حریف راه‌آهن نشد

اما پس از این برد خفیف خانگی ، سپاهان در جام‌حذفی مغلوب ذوب‌آهن شد و یکی از سه جام احتمالی را از دست داد. حذف از جام‌حذفی باعث شد سپاهانی ها عزم خود را جزم کرده و تمام فکر و ذکرشان را معطوف لیگ برتر کنند. تیم استیماچ رفت تبریز و یک بر صفر مغلوب گسترش شد. همین باخت سپاهان را چند پله سقوط داد و اتفاق خاصی در اصفهان رخ نداد!

همه منتظر بودند تیم آقای «کوچ» حداقل راه‌آهن بحران زده ای که پنج هفته متوالی بود گل نمی زد ، را ببرد و دومین بردش را ثبت کند ولی چنین اتفاقی رخ نداد و طوفان زرد مقابل در خانه دو امتیاز حساس را تقدیم تارتار کرد و تا مکان هفتم جدول هدایت شد. الان باید حال و هوای آقایانی که برای تیم دوم جدول حاشیه درست کرده بودند را پرسید که چه حالی دارند؟ حال باید پرسید آیا مشکل سپاهان که اتفاقا بد هم نتیجه نمی‌گرفت فرکی بود یا چیز دیگری؟‌اینجاست که مشخص می‌شود حاشیه‌سازی بر علیه فرکی به خاطر نتایج تیم نبود و پشت پرده دیگری داشت. اینکه پشت پرده چه بود باید خود همان مخالفان پاسخ دهند. الان باید از مخالفان پرسید تیم رده هفتمی که به گسترش باخته و در خانه مقابل راه‌آهن متوقف شده شرایط بهتری دارد یا تیم رده دومی که یک باخت به صبایی داد که در خانه به هیچ تیمی امتیاز نمی‌دهد؟‌

محرم هم آمد اوضاع فرقی نکرد!

جالب تر اینجاست سپاهان در روزهایی نتیجه نمی گیرد که محرم نویدکیا به تیم برگشته و دیگر بهانه ای برای نبود او وجود ندارد. یک زمانی مخالفان مدعی بودند تا کاپیتان نویدکیا به تیم برنگردد اوضاع همین است اما مشخص شد نه رفتن فرکی سپاهان را ‌راه انداخت و نه آمدن کاپیتان دردی را دوا کرد. تنها مشکل طوفان زرد مدیریت فعلی بود و اجازه داد عده ای که شاید احساسی شده یا خط گرفته بودند طوری با فرکی رفتار کنند که او به راحتی اصفهان را ترک کند. به هر حال امیدواریم استیماچ به جای بهانه آوردن و داوری ها و سایر چیزها را ربط دادن، فکری به حال تیمش کند چون چه بخواهید و چه نخواهید تیم فرکی شرایط بهتری نسبت به الان داشت.