اصولگرایان به وحدت رسیدند

 محمدرضا باهنر در جلسه تبیین ابعاد سیاسی،‌ فرهنگی و نفوذ اقتصادی در کشور گفت: حکومت‌های حاکم بر ایران که قبل از پیروزی انقلاب هر کدام در مقاطع مختلف روی کار می‌آمدند و فقط تفاوت آنها نوع خاندانی بود که حکومت می‌کرد.

وی افزود: از 200-300 سال اخیر روابط پیچیده‌تر شده بود و دغدغه‌ها‌ی حکومت‌ها و مردم متفاوت شده بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: قدرت‌های بزرگ دنیا تلاش می‌کردند منافع و منابع دنیا را بین خود تقسیم کنند و هر کدام برای توسعه سرزمین متبوع خود تلاش داشته‌اند و در این راستا هرازگاهی جنگ‌هایی رخ می‌داد.

باهنر تصریح کرد: بعد از پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم دنیا به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شد و حتی این تقسیم‌ها آنقدر ریز شد که هیچ کشوری حاضر نبود از نفوذ خود صرف‌نظر کند.

وی بیان کرد: در اسنادی که بعد از تسخیر لانه جاسوسی بدست آمد نشان می‌داد که آمریکا بعد از انقلاب در حال نفوذ دادن افراد نفوذی خود در بالاترین مراکز قدرت بود و بعد از آنکه آمریکا نتوانست کاری کند و پروژه او ناکام ماند جنگ علیه ایران را شروع کردند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه در زمینه دفاع مقدس حرف زیاد زده‌ایم ولی کار شایسته‌ای انجام نگرفته است عنوان کرد: جوانان ما و همه مردم باید در خصوص دفاع مقدس به دو نکته و جمله مهم توجه داشته باشند.

باهنر اضافه کرد: نکته اول این است که همه بدانیم در دوران دفاع مقدس همه تجهیزات جهان اعم از تجهیزات آمریکایی،‌ آلمان،‌ انگلیس‌، آل سعود، رژیم صهیونیستی، کویت و ... در دست عراق بود و آنها در یک طرف قرار داشتند و بچه بسیجی‌ها و کشور ایران هم در یک طرف قرار داشت.

وی ادامه داد: نکته دوم در همین خصوص این است که بدانیم نقشه ایران و خاک ایران از زمان افشار تا زمان پهلوی و به صورت کلی در طول 200-300 سال آن دوران هر زمانی که جنگی علیه ایران صورت می‌گرفت علی‌رغم حمایت‌های ابرقدرت‌های بزرگ از پادشاهان آن زمان بخشی از خاک ایران به تاراج می‌رفت که نمونه آخر آن نیز بحرین بود که پهلوی آن را به انگلیس داد اما در زمان دوران دفاع مقدس و 8 سال جنگ تحمیلی ذره‌ای از خاک کشور از دست نرفت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از 8 سال دفاع مقدس تقریبا از سال 70 تا 72 مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی تاکید می‌کردند، بیان کرد: تقریبا در این دو سال یعنی از سال 70 تا 72 ترجیع بند تذکرهای رهبر معظم انقلاب در تهاجم فرهنگی و شبیه‌خون فرهنگی بود و واژه‌های مورد استفاده نیز همچون نفوذ، تهاجم و شبیه‌خون فرهنگی علیه نسل جوان استثنایی بود.

وی تاکید کرد: در دوران دولت سازندگی یک اشتباه استراتژیک رخ داد و آن این بود که آقای هاشمی و دولتش تصور می‌کرد فضای فرهنگی موجود در دوران دفاع مقدس فضای ماندگار و طبیعی است که نیاز به مراقبت ندارد. یعنی آن فضای شهادت‌طلبی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت هنوز هم وجود دارد و ادامه خواهد یافت که این تصور اشتباه بود، اما من تاکید می‌کنم تلاش‌های سازندگی که در آن دوران اتفاق افتاد ارزشمند بود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: 2 خرداد یک زلزله 6 ریشتری بزرگی علیه اصولگرایی بود و گرفتاری‌هایی را نیز درست کرد که اتفاقات دولت هفتم و هشتم و مجلس ششم بود و فتنه سال 78 نمونه‌ای از آن است اما 2 خرداد یک خیر بزرگی برای اصولگراها و نیروهای ارزشی داشت و این بود که آنها را هوشیار کرد در مقابل یک زلزله 8 ریشتری بیدار باشند.

باهنر با اشاره به اینکه اصولگراها و راستی‌ها متوجه شدند بین آنها و نسل جوان یک فاصله اتفاق افتاده، تصریح کرد: همه اصولگراها و نیروهای ارزشی پس از 2 خرداد متوجه شدند انتقال نسلی بین آنها و نسل جوان اتفاق افتاده و باید ادبیات خود را عوض کنند و مواضع خود را با یکدیگر یکی کرده و اتحاد خود را بیشتر کنند.

وی افزود: از اول انقلاب تاکنون درباره بحث هسته‌ای، نظامی و فناوری‌های نوین علی‌رغم آنکه تحریم بودیم پیشرفت‌های خوبی را بدست آوردیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مثلا در 12 سال اخیر که بر روی بحث فناوری‌های نوین متمرکز شدیم توانسته‌ایم به فناوری هسته‌ای دست پیدا کنیم و هیچ کس در دنیا نمی‌تواند ادعا کند که ایران هسته‌ای نیست.

باهنر خاطر نشان کرد: به واسطه دیده‌بانی و ژرف‌نگری که رهبر معظم انقلاب داشتند تاکید کردند مسئله پسابرجام مهمتر از برجام است.

وی تاکید کرد: در مسائل بده بستان که بین ما و سایر کشورها اتفاق می‌افتد نباید زیاد مشعوف شویم و بگوییم که همه مشکلات و مسائل با برجام حل می‌شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به ابعاد مختلف نفوذ تصریح کرد: نفوذ در زمینه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می‌تواند به وقوع بپیوندد.

باهنر با اشاره به مسئله انتخابات گفت: ما نباید فکر کنیم با پوستر، زندگی‌نامه و بنر می‌توان رأی آورد بلکه باید به بحث شبکه‌های اجتماعی و پیام‌هایی که در آن فضا شکل می‌گیرد توجه کنیم و متناسب با نیاز مخاطب پیام را تولید کرده و به آن بدهیم.

وی در همین خصوص با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان در سال 76 دو نوع پیام متضاد را علیه اصولگرایان به راه می‌انداختند متذکر شد: آن زمان اصلاح‌طلبان دو پیام مبنی بر اینکه ناطق نوری نسبت به حجاب بی‌تفاوت است و در پیام دیگر می‌گفتند ناطق نوری اگر رئیس جمهور شود در دانشگاه دیوار خواهد کشید، این پیام را در اختیار مخاطبان مورد هدف خود قرار می‌دادند و به این وسیله سعی داشتند به نفع جریان خود تبلیغ کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مسئله مهمی است تاکید کرد: بزرگترین دشمن جهان اسلام آل سعود و تفکرات آن است و همین تفکر است که تلاش می‌کند صهیونیست‌ها را نگه دارد.

باهنر ادامه داد: دشمنان تلاش می‌‌کنند در سرزمین مسلمانان و با پول آنان جنگ نیابتی را به راه انداخته که البته می‌توان این نقشه‌ها را با بصیرت و آگاهی نقش بر آب کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی آن که در مقابل نفوذ مقاومت کنیم و اینکه اقتصاد داخلی بتواند در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی تاب‌آوری داشته باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 8 سال قبل در اجلاسیه داووس یکی از موضوعات مقاوم کردن اقتصاد ملی در مقابل اقتصادهای بین‌المللی بود تاکید کرد: دولت محترم باید در برنامه ششم توسعه سایه سنگینی از اقتصاد مقاومتی را بر روی آن قرار دهد والا راه به جایی نخواهیم برد.

باهنر با اشاره به ابعاد نفوذ سیاسی گفت: در انتخابات عده‌ای فعال خواهند شد تا بتوانند مجلسی را روی کار بیاورند که حساسیت آن در مقابل برخی مسائل و ارزش‌ها کم شود و بنابراین همه وظیفه داریم با شناخت تکالیف خود برای انجام وظیفه قیام کنیم.

وی در پایان این بخش از صحبت‌های خود با اشاره به نقل قولی از رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند که برای امام حسین (ع) در طول تاریخ خیلی‌ها شهید شدند و بعد از عاشورا نیز عده‌ای به شهادت رسیدند اما هیچ کدام شهید کربلا نیستند چرا که شهید عاشورا هم دوست را، هم دشمن و هم زمان را شناخت.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وحدت اصولگرایان به کجا رسیده است بیان نمود: الحمدلله تفاوت این دوره با دوره‌های قبل در این است که اصلاح‌طلبان به صورت گسترده‌تر نسبت به قبل در انتخابات حضور خواهند داشت و به خاطر همین وحدت در بخش‌‌های مختلف اصولگرایی ضرورت دارد و اگر همه اصولگرایان وحدت کنند اکثر مجلس دهم را بدست خواهند آورد.

باهنر افزود: اولین جلسه شورای هماهنگی اصولگرایی تشکیل شده است و در دو سوم استان‌های کشور بحث وحدت روی ریل همگرایی قرار دارد و در بقیه استان‌ها که تعداد کمی هم هستند کار همگرایی ادامه دارد. بنابراین وحدت در بین اصولگرایان بیش از دوره‌های گذشته به وجود آمده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جریان‌های سیاسی جدید آینده در انتخابات کدام هستند اضافه کرد: در انتخابات اخیر رقابت همچنان بین جریان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان است و جریان دیگری به نام اعتدال هنوز در کشور تعریف مشخصی ندارد و بنابراین چیزی به نام اعتدال در انتخابات وجود نخواهد داشت.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه جریان‌های سیاسی در معرض نفوذ دشمن قرار دارند تصریح کرد: آمریکا دنبال محدود کردن نظام جمهوری اسلامی است و ما باید بصیرت داشته باشیم و اینکه فکر کنیم و خوش‌باوری داشته باشیم که دعوای ما با آمریکا تمام شده و آمریکا آدم شده است این را نباید باور کرد و به این نکته توجه داشته باشیم جریانات سیاسی که هنوز باور ندارند آمریکا دشمن بالقوه جمهوری اسلامی است بیشتر در معرض نفوذ قرار دارند.