حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی شامگاه جمعه در همایش "سفیران بصیرت" در کانون بسیج همدان با بیان اینکه قرآن کریم همه را به‌سوی خدا با بصیرت و چشم باز دعوت می‌کند اظهار داشت: خدا را نباید کورکورانه پذیرفت بلکه باید با چشم باز پذیرفت و مسلمان باید بصیر باشد.

وی به بصیرت حضرت عباس(ع) اشاره کرد و افزود: بصیرت حضرت عباس(ع) بسیار نافذ بود و او نسبت به امام خود بصیرتی قوی داشت.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی به لزوم برنامه‌ریزی در رفتار، گفتار و برنامه‌های آینده تأکید کرد و گفت: بزرگانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی و امام خمینی(ره) خیلی دوردست‌ها را می‌دیدند و 100 سال آینده را پیش‌بینی می‌کردند.

وی بیان کرد: برخی افراد در 100 سال پیش زندگی می‌کنند و هنوز باور ندارند که انقلاب شده است و برای بیداری ملت باید تلاش بسیاری انجام داد.

آقاتهرانی رکن اساسی انقلاب اسلامی را حاکمیت ولایت فقیه دانست که حاکمیت اسلامی را از طاغوت جدا می‌کند, تصریح کرد: تاکنون کسی را ندیده‌ام که ولایت را قبول نداشته باشد بلکه همه ولایت را قبول دارند، اما ولایتمدار واقعی اندک هستند و باید به‌سمت ولایتمداری واقعی حرکت کرد.

وی با اشاره به اینکه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند بیان کرد: برخی با تقلب، افترا، دزدی، تبلیغات زودهنگام و غیره می‌خواهند به هدف برسند و این از اصول اسلامی نیست.

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه عده‌ای خود گمراه هستند و دیگران را نیز به ضلالت می‌کشند عنوان کرد: فتنه از این جا آغاز می‌شود که فقط هدف را می‌بینند و مسیر رسیدن به هدف را اشتباه انتخاب می‌کنند.

وی بیان کرد: تنها راه رسیدن به هدف داشتن تقوا است و اگر در فتنه سال 88 افراد تقوای الهی داشتند در بن‌بست گرفتار نمی‌شدند.

آقاتهرانی افزود: تقوای الهی به بصیرت، مقاومت، ایستادگی و اعتماد به مدد خدا بستگی دارد و باید در این راه خود را از درون درست کنیم و از رأی نیاوردن هم نترسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع وحدت اصولگرایان در انتخابات امسال اشاره کرد و گفت: در جبهه اصولگرایی به دنبال ائتلاف هستیم که کاندیداهای اصولگرایان در قالب یک لیست واحد در انتخابات حاضر شوند.

دبیر کل جبهه پایداری بیان کرد: وحدت در جبهه اصولگرایی برسر ارزش‌ها خواهد بود و دیگر صلاح نیست که اصولگرایان رقیب هم باشند و نباید رقابت درون جناحی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عده ای ولایت را قبول ندارند عنوان کرد: این افراد برای برخورد شفاف با ولایت در آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند و مباحثی چون شورایی بودن رهبری را مطرح می‌کنند.

آقا تهرانی افزود: برخی خود چون آبرویی ندارند بعضی افراد را که هنوز آبرو دارند جلو می‌اندازند و در واقع به نام آنها و به کام دیگران خواهد بود و امروز با عمر و عاص‌های 1300 ساله مواجه هستیم که خیلی زیرکانه فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: نشست‌های وحدت اصولگرایان بین سه گروه عمده جبهه پایداری، مؤتلفه اسلامی و جامعه روحانیت مبارز انجام شده و قرار است که وحدت اصولگرایی مانند احزاب نباشد و حول محور سه فقیه شکل گیرد که موضوعات به تصویب آنان برسد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: از جامعه روحانیت مبارز آیت الله موحدی کرمانی، از جامعه مدرسین  نیز آیت الله یزدی و از جمع پایداری و دانشگاهیان نیز آیت الله مصباح به عنوان سه فقیه فصل الخطاب هستند.

وی وحدت اصولگرایی را در راستای ولایمتداری برشمرد و تصریح کرد: افرادی چون تقوی، باهنر و حداد عادل نیز به این جمع پیوسته‌اند که منطق وحدت براساس هشت بند است.

آقا تهرانی بیان کرد: اگر تجربه وحدت اصولگرایان در این دوره از انتخابات موفق عمل کند در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز بر این منوال حرکت می‌کنیم و من به این وحدت امیدوار هستم.

وی عنوان کرد: نباید سخنان مقام معظم رهبری را تفسیر به رأی کرد و این دور زدن ولایت است و فقط در راستای ولایت حرکت کنیم.