پرسپولیس تنها تیم لیگ برتر بود که در تمام بازی ها گلزنی کرد. از روزی که برانکو ایوانکوویچ به پرسپولیس آمد، فوتبالی‌ها منتظر بردهای یک گله پرسپولیس بودند.

 

آقای پروفسور پیش‌تر در تیم ملی نشان داده بود هیچ گاه نتیجه را فدای بازی زیبا و پرگل نمی‌کند. ولی همان اندازه‌ای که توپ خراب کردن‌ها و موقعیت شناس نبودنِ تیم برانکو توی ذوق می‌زد، گل زدن این تیم در همه بازی ها هم عجیب بود.

 

تیمِ برانکو در این فصل به پدیده (2گل)، استقلال خوزستان (1گل)، سپاهان (2گل)، ذوب‌آهن (1گل)، فولاد (2گل)، سایپا (1گل)، تراکتورسازی (1گل)، صبای قم (1گل)، سیاه‌جامگان (2گل)، ملوان (2گل)، استقلال (1گل)، استقلال اهواز (1گل)، نفت تهران (1گل)، گسترش فولاد (1گل) و راه‌آهن (2 گل) گل زد.

 

با دو گلی که مهدی طارمی وارد دروازه راه‌آهن کرد، حالا پرسپولیس در نیم فصلِ نخست، دروازه همه تیم‌ها را حداقل یک بار باز کرده و هیچ تیمی نتوانسته مقابل پرسپولیس کلین‌شیت کند.

 

* پرسپولیس تیم دوم در 10 بازی پایانی لیگ برتر

پرسپولیس در هفته های ابتدایی لیگ شرایط نابسامانی داشت. آنها در چهار بازی اول فقط یک امتیاز گرفتند ولی شرایط سرخپوشان در 10 بازی پایانی لیگ متفاوت بود. آنها در این 10 بازی حتی بالاتر از تیم هایی مانند استقلال تهران و ذوب آهن قرار گرفته است.

 

بهترین تیم لیگ در بیلان 10 بازی آخر استقلال خوزستان بود که 22 امتیاز کسب کرد و اکنون نیز صدرنشین رقابت هاست. استقلال که در مکان دوم نیم فصل قرار گرفته است در طول این 10 بازی به 18 امتیاز و ذوب آهن به 19 امتیاز دست پیدا کرده اند.

 

پرسپولیس در این مدت 21 امتیاز جمع آوری کرد تا در مکان دوم قرار بگیرد. صبای قم هم در این مدت 19 امتیازی شد تا به اتفاق ذوب آهن در مکان های سوم و چهارم جای داشته باشد.

 

* پرسپولیس به دنبال شکستن طلسم توقف پس از دو پیروزی

پرسپولیس هر چند در 10 بازی آخر خود در لیگ برتر بالاتر از حد نصاب تعیین شده برای قهرمانی امتیاز گرفت اما شاگردان برانکو نتوانستند بیش از دو پیروزی پیاپی را در لیگ رقم بزنند. آنها باید برای شکستن این طلسم، در مصاف با پدیده به پیروزی دست پیدا کنند.

 

بهترین عملکرد را از این جهت در میان تیم های لیگ برتر استقلال خوزستان دارد که این هفته به حد نصاب چهار پیروزی پیاپی رسید. همچنین استقلال و سپاهان تیم هایی هستند که سه پیروزی پیاپی داشته اند.

 

* صدرنشینی در کارت زرد و قرمز

پرسپولیسی ها همچنین از جهت تعداد کارت های زرد و قرمز دریافتی و همچنین مواجه با جریمه داوری در تمام بازی های لیگ رکورددار شده و از هر دو جهت در میان 16 تیم حاضر در مسابقات صدرنشین هستند.