پیشروی سریع ارتش و کمیته های مردمی در جنوب عربستان زنگ خطر را برای ریاض به صدا در آورد و باعث شد مزدوران تازه نفس خود را برای دفاع از خاک خود به جنوب اعزام نماید.

در همین حال نیروهای مشترک یمن حمله مزدوران و ارتش سعودی به منطقه مرزی در استان "حجه" که هدف از آن اشغال منطقه "حرض" یمن بود را خنثی کردند.   

یک منبع ارتش یمن گفت: 20 سرباز سعودی و مزدور در این حمله کشته، 50 نفر زخمی شده و 7 دستگاه خودروی ارتش سعودی در آتش سوخت.

ناظران امور یمن می گویند، حملات اخیر عربستان به خاک یمن در منطقه حرض به خاطر فشار بر ارتش و کمیته های مردمی به منظور قبول شروط عربستان در گفت و گوهای سازش است که مهمترین آن عقب نشینی بی قید و شرط  نیروهای مشترک یمن از مناطقی در جیزان، نجران و عصیر در مقابل عقب نشینی از حرض است.   

همچنین نیروهای مشترک یمن به پایگاه "الزور" عربستان در نجران حمله کردند که به فرار سربازان سعودی و جا گذاشتن سلاح و تجهیزاتشان منجر شد.

نیروهای مزبور یک فروند موشک بالستیک از نوع قاهر را به محل تجمع نیروهای عربستان در شهر نجران شلیک کردند. 

شمار کشته های حمله موشکی نیروهای یمنی به نیروهای مزدور عربستان در پادگان "تداویل" در شهر مأرب در مرکز یمن با استفاده از موشک بالستیک توچکا به 180 نفر رسید که شماری از آنان فرمانده بودند.

همچنین حمله موشکی مزبور به انهدام دو فروند بالگرد "آپاچی و چند خودروی ارتش سعودی منجر شد.