باید تحریم‌های تهران را دو برابر می‌کردیم

دونالد ترامپ، نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا، گفت: توافق اتمی با ایران یک پسرفت بود و یک کودک زیر پنج سال بهتر از اوباما می توانست به توافق بهتری برسد.

 

ترامپ دراینباره گفت: به نظرم توافق ایران به منزله پسرفت است. ما به آنها 150  میلیارد دلار دادیم ما به آنها چیزهایی را دادیم که آنها تصورش را نمی کردند. 

 

وی افزود: جان کری باید از روز نخست این مذاکرات اعلام می کرد که زندانیان ما باید به کشور بازگردند. آنها برنده شدند.

 

وی در ادامه اعلام کرد: ما می خواهیم که زندانیانمان بازگردند و آنها می گویند نه. آنگاه ما باید می گفتیم که متاسفیم و آنگاه تحریم ها را دو برابر می کردیم و آنگاه زندانیان ما به کشور باز می گشتند.اما اگر این کار را هم نمی کردند آنگاه ما باید از مذاکرات خارج می شدیم آنگاه آنها پس از 24 ساعت زندانیان ما را آزاد می کردند.

 

ترامپ در ادامه با انتقاد از سیاستمداران آمریکایی، گفت: این افراد احمق ترین افرادی هستند که کشور ما را هدایت می کنند. آنها احمق ترین و احمق ترین افراد هستند.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ادامه اظهاراتش اعلام کرد: ما به آنها حق بازرسی از اماکن هسته ای را به خودشان واگذار کردیم. تصور کنید ما چقدر احمقیم. اوباما این توافق با ایران  را یکی از موفقیت های دولت خود می نامد. او این توافق را یکی از بزرگترین موفقیت هایش نامید.یک کودک زیر پنج سال می توانست توافقی بهتر از اوباما با ایران به دست آورد. هر فرد دیگری می توانست به توافق بهتری برسد.

 

ترامپ افزود:ما تحت حاکمیت افرادی فاقد صلاحیت هستیم و آنها باید متوقف شوند.این یک رئیس جمهور شکست خورده است.

 

وی در بخشی دیگر از اظهارتش افزود: من می خواهم ارتش ما حقیقتا قدرتمند شود آنگاه ما می توانیم با مشکلات مقابله کنیم. 

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  در ادامه گفت:حالا من موضوعی متفاوت را بیان می کنم. من در سال 2003 و 2004 گفتم که به عراق نرویم، زیرا این موضوع سبب بی ثباتی در خاورمیانه می شود. بنابراین حرف من درست بود. من گفتم به عراق نروید چون سبب بی ثبانی در منطقه می شود.

 

وی در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: ایران و عراق این کار را به طور نظامی انجام دادند و آنها با هم جنگیدند. آنها دوست داشتند که با هم بجنگند، اما ما دوست نداریم که بجنگیم اگر چه بهتر از آنها می توانیم بجنگیم، اما ما نمی خواهیم که بجنگیم.